صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / درصورت خروج آمریکا و اروپا از برجام، از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای بهترین راه برای ایران است
درصورت خروج آمریکا و اروپا از برجام، از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای بهترین راه برای ایران است

رحیمی:

درصورت خروج آمریکا و اروپا از برجام، از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای بهترین راه برای ایران است

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است که در صورتی که آمریکا از برجام خارج شود و اروپا هم آن را همراهی کند، بهترین راه برای ایران خروج از برجام و از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و نماینده مردم تربت‌جام

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص موضع و عملکرد ایران درباره خروج احتمالی ترامپ از برجام اظهار داشت: برای این موضوع به این راحتی نمی توان یک راهکاری را در نظر گرفت، باید دید که مسئولان وزارت خارجه ما چه گفت‌وگوهای پشت پرده‌ای با طرف اروپایی داشته و اروپایی‌ها چقدر پای این قرارداد می مانند.

وی افزود: اگر ما بتوانیم قرارداد را حفط کنیم و اروپایی ها را هم با خودمان همراه سازیم، آمریکا را در موضع انزوا قرار می دهیم و این موضوع به نفع ماست. ولی اگر اروپایی ها به تغییر قرارداد و یا افزودن پروتکل الحاقی به آن اصرار کنند، در آن زمان مسئولین ما با توجه به تمامی جوانب باید یک تصمیم قاطع در مقابل اروپا و آمریکا اتخاذ کنند، چراکه راهی جز مقاومت نداریم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در اینباره اضافه کرد: البته با این اوضاع هم خروج از ان.پی‌.تی به نفع ما نیست. چراکه خروج از ان پی تی ما را در حوزه بین‌المللی در موضع انزوا قرار می‌دهد. همین که آمریکا عهدشکنی کرد و در فضای افکار عمومی و بین‌المللی مقصر جلوه می کند، از این برگ برنده باید استفاده کنیم. نباید کاری کنیم که باز ورق علیه ما بازگردد و ما به عنوان کشور خاطی مقررات بین‌المللی شناخته شویم.

رحیمی در پایان تاکید کرد: اکنون باید با احتیاط در رایزنی با اروپایی ها قدم برداریم. اگر در نهایت آمریکایی ها از برجام خارج شدند و اروپایی ها بر مفاد قرارداد ماندگار بودند، ما هم می توانیم ادامه دهیم اما اگر آنها هم بر تغییر برجام اصرار داشتند خروج از برجام و از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای بهترین راه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.