صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / تگرگ ۲۵ میلیارد ریال به باغ های گیلانغرب خسارت زد
تگرگ ۲۵ میلیارد ریال به باغ های گیلانغرب خسارت زد

تگرگ ۲۵ میلیارد ریال به باغ های گیلانغرب خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: بارش تگرگ در چند روز گذشته، به باغ های تاکستان ، زیتون ، پسته و گردو این شهرستان 25 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

پاشا مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارش شدید تگرگ در چند روز گذشته به ۷۰ درصد از باغ های گیلانغرب خسارت زد ، افزود: در مجموع ۱۴۰ هکتار از باغ های روستاهای ورگچ ، نعله شکن ، خواخولگه و شرف شاه سومار و همچنین بخش گواور این شهرستان دچار خسارت شده است.
وی، خسارت وارده به باغ های این شهرستان را شامل ، ۱۲۸ هکتار تاکستان ، هفت هکتار زیتون و پنج هکتار پسته اعلام کرد.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب اظهار داشت: همچنین بارش تگرگ به باغ های گردو منطقه گلین از توابع این شهرستان نیز ۱۰ درصد خسارت وارد کرده است که ارزش ریالی خسارت وارده نیز توسط کارشناسان در دست بررسی است.
شهرستان گیلانغرب با یک هزار هکتار باغ مثمر ، دارای ۳۵۰ هکتار تاکستان است و سالیانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن انگور برداشت می شود، انگور یاقوتی شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب در کشور معروف است و به صورت نوبرانه مصرف می شود.
گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، دارای ۴۱ هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغی است که سالیانه ۹۰ هزار تن انوع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
۷۰۷۹/۷۳۹۸/۸۰۶۶

همچنین مطالعه کنید:

از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم/ ادامه خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین شیرزاد – مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.