صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / تصویب رشد ۵درصدی تعرفه‌های پزشکی در دولت
تصویب رشد ۵درصدی تعرفه‌های پزشکی در دولت

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

تصویب رشد ۵درصدی تعرفه‌های پزشکی در دولت

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین تصمیمات اتخاذ شده درباره تعرفه‌های پزشکی ۹۷ را توضیح داد.

دکتر حریرچی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر ایرج حریرچی – معاون کل وزارت بهداشت در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره مباحث مطرح مبنی بر افزایش پنج درصدی تعرفه‌های پزشکی ۹۷، گفت: مصوبه شورای عالی بیمه در حوزه تعرفه‌ها که با رای‌گیری کلیه بیمه‌ها، وزارت بهداشت و نماینده نظام پزشکی همراه بوده، مشخص است. دولت با توجه به محدودیت‌های منابع به طور کلی افزایش سبد تعرفه‌ای را پنج درصد تصویب کرده است. البته این سبد در هریک از بسته‌هایش افتراق دارد. به عنوان مثال دارو، هتلینگ و ویزیت درصدی بیشتر و در عین حال برخی موارد نیز رشدی کمتر داشتند و یا رشدی نداشتند.

وی با بیان اینکه احتمالا تصمیم دولت در زمینه تعرفه‌ها امروز ابلاغ می‌شود، افزود: طبق این مصوبه قرار است هر سه سبد دولت، نهادهای عمومی، غیردولتی و خصوصی  پنج درصد افزایش داشته باشند. روال بر این است که ابتدا دولت یک درصد کلی را ابلاغ می‌کند و سپس شورای عالی بیمه درصد وزنی هر سبد را اعم از دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و خصوصی را اعلام می‌کند. حال ممکن است در برخی سال‌ها درصد هر سبد متفاوت و یا مشابه باشد.

حریرچی در پاسخ به سوالی درباره رای دیوان عدالت درباره کاهش ۲۵ درصدی تعرفه های بیهوشی، گفت: تعدادی از دوستان رشته بیهوشی، شکایتی را به دیوان عدالت اداری ارایه کردند که قضات دیوان با درصد بالای آرا این شکایت را رد کردند. بالاخره تعرفه ابزار سیاستگذاری است و وزارت بهداشت، دولت و شورایعالی بیمه با توجه به سیاستگذاری‌هایشان مشخص می‌کنند که چه اقداماتی با چه قیمتی انجام شود.

ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.