صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / تاکید مکرون و پوتین بر حفظ و اجرای کامل برجام
تاکید مکرون و پوتین بر حفظ و اجرای کامل برجام

تاکید مکرون و پوتین بر حفظ و اجرای کامل برجام

کاخ کرملین اعلام کرد روسای جمهور روسیه و فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم اجرای کامل و حفظ برنامه جامع اقدام مشترک تاکید کردند.

پوتین و مکرون

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری تاس، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) روز دوشنبه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه و امانوئل مکرون همتای فرانسوی او در یک تماس تلفنی که به درخواست طرف فرانسوی انجام شد، با یکدیگر درباره موضوعات مختلف بین‌المللی و دوجانبه رایزنی کردند.

بنابر اعلام کرملین، مکرون در این تماس همتای روس خود را در جریان نتایج سفرش به آمریکا قرار داد که تمرکز آن روی وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای با ایران قرار داشت.

در ادامه اطلاعیه کرملین آمده است: روسای جمهور روسیه و فرانسه خواهان حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اجرای کامل آن شدند. دو طرف همچنین درباره دیگر مسائل حساس بین‌المللی و دوجانبه گفت‌وگو کردند.

بنابراین گزارش، رییس‌جمهور فرانسه هفته گذشته به واشنگتن سفر کرد تا با دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا درباره توافقی جدید در خصوص برنامه هسته‌ای تهران رایزنی کند.

دونالد ترامپ در ماه ژانویه اعلام کرد که اگر تا روز ۱۲ ماه مه آنچه وی نقاط ضعف توافق هسته‌ای می‌خواند، اصلاح نشود واشنگتن از این توافق خارج خواهد شد.

در همین راستا مقامات و رهبران اروپایی به ویژه در هفته‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا با ارائه پیشنهاداتی رییس‌جمهور آمریکا را برای ماندن در توافق متقاعد کنند. وی خواهان اعمال تغییراتی در مفاد برجام از جمله گنجانده شدن موضوع برنامه موشکی ایران، بندهای موسوم به غروب که بر اساس آن محدودیت‌های هسته‌ای ایران پس از گذشت چند سال به تدریج رفع می‌شوند و به علاوه بازرسی از سایت‌های هسته‌ای ایران است.

این در حالی است که تهران بارها تاکید کرده که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.