صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / بازار نهاده های کشاورزی از هفته آینده متعادل می شود
بازار نهاده های کشاورزی از هفته آینده متعادل می شود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور:

بازار نهاده های کشاورزی از هفته آینده متعادل می شود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعلام اینکه کنجاله سویا و ذرت صنعت طیور تامین شده و در حال توزیع است، گفت: بازار نهاده های کشاورزی از هفته آینده متعادل می شود.

«حمید ورناصری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه اکنون نهاده های مورد نیاز صنعت طیور شامل کنجاله سویا و ذرت تامین است و کمبودی در این زمینه ها نداریم افزود: تولیدکنندگان می توانند نیاز خود را در زمینه ذرت به ازای هر کیلوگرم ۱۱۰۰ تومان و کنجاله سویا ۱۹۵۰ تومان را از ادارات استانی شرکت های پشتیبانی امور دام دریافت کنند.
وی اظهار داشت: برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد متخلف، از روز گذشته نهاده های مورد نیاز صنعت طیور با حجم بالا در حال عرضه است و پیش بینی می شود ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده بازار نهاده ها متعادل شود.
وی گفت: بخش عمده افزایش قیمت کنجاله سویا و ذرت طی هفته های اخیر ناشی از افزایش قیمت بازارهای جهانی و بخشی هم التهاب ناشی از سوء استفاده برخی افراد از اجرای سیاست های جدید ارزی بوده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت ها در بازار بخشنامه های متعددی را در زمینه پرداخت یارانه به کالاهای اساسی همچون کنجاله سویا و ذرت ابلاغ کرد تا به ازای هر دلار ۴۰۰ تومان ما به التفاوت نرخ به وارد کنندگان پرداخت کند.
وی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه دولت تمامی کالاهای اساسی از جمله کنجاله سویا و ذرت باید با قیمت های نرخ ارز ۳۸۰۰ تومان تامین و وارد شوند، گفت: وارد کنندگان نباید با قیمت گران محصولات وارداتی خود را عرضه کنند.
به گفته وی، واردکنندگان می تواننند پس از اخذ مجوزهای مربوطه به بانک مرکزی و بانک عامل مراجعه و با دریافت ارز بانکی بر مبنای ارز ۳۸۰۰ تومان، واردات کالاهای اساسی را انجام دهند.
ورناصری اضافه کرد: برای جلوگیری از التهاب بازار نهاده ها نیاز است سیستم های نظارتی، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به موضوع ورود کرده و از افزایش قیمت ها جلوگیری کنند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور همچنین گفت: بخشی از افزایش قیمت نهاده ها متاثر از بازارهای جهانی است که بر قیمت محصول نهایی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ اثر خواهد گذاشت زیرا با توجه به هزینه های تمام شده تولید، قیمت تمام شده گوشت مرغ بیش از قیمتی است که اکنون به فروش می رسد که تداوم این روند سبب زیان تولیدکنندگان می شود.
وی با بیان اینکه وضعیت فعلی بازار گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ مناسب است اما قیمت نهاده ها به دلیل سوء استفاده برخی از افراد سودجو ممکن است نوسان هایی ایجاد کند، اظهار داشت: به نظر می رسد قیمت تمام شده محصولات نهایی باید با سود معقولی مدنظر قرار گیرد.
اقتصام**۹۱۸۶*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.