صفحه اصلی / اصناف و بازار / اصناف / نگاه سیستمی در حمایت از تولید داخلی ضروری است

رئیس کمیسیون ارتباطات اتاق اصناف تهران

نگاه سیستمی در حمایت از تولید داخلی ضروری است

رئیس کمیسیون ارتباطات اتاق اصناف تهران گفت: برای حمایت از تولید داخلی در وهله اول باید نگاه سیستمی داشت و این حمایت صرفا منوط به حمایت از کالاهای داخلی نمی شود بلکه حفظ سرمایه های موجود و نخبگان کشور نیز مهم است.

رئیس کمیسیون ارتباطات اتاق اصناف تهران گفت: برای حمایت از تولید داخلی در وهله اول باید نگاه سیستمی داشت و این حمایت صرفا منوط به حمایت از کالاهای داخلی نمی شود بلکه حفظ سرمایه های موجود و نخبگان کشور نیز مهم است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، علی توسطی افزود: بدون داشتن نگاه سیستمی اگر بخواهیم به صورت جزیره ای عمل کنیم، در بخش مولد جامعه (حوزه کشاورزی، صنعت،…) فرصت ها از بین می رود؛ جامعه هدف مثل یک ساعت می ماند و دهها نفر باید کار کنند تا یک جامعه فعالیت داشته باشند و اگر یکی از این چرخ دنده ها شکسته باشد و بقیه چرخ دندها خوب عمل کنند، باز عملکرد نهایی را نخواهیم داشت. وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و توسعه درون زا یعنی اینکه به قابلیت های خودمان توجه کنیم و افراد در هر جایگاهی که هستند تعریف استانداردها برایشان صورت گیرد به شعار حمایت از کالای ایرانی می رسیم. عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران اظهار کرد: حمایت از کالای داخلی صرفا حمایت سخت افزاری نیست بلکه منوط به پتانسیل نخبگان و شرکت های دانش بنیان نیز می شود. در حال حاضر با پدیده فرار مغزها مواجه هستیم و نخبگانی که در کشور رشد پیدا می کنند، در مرحله بازدهی به خارج از کشور می روند که باید این سرمایه ها را حفظ کرد. توسطی افزود: حمایت صرفا حمایت از کالای ایرانی نیست بلکه بخش نرم افزاری و کسانی که باید بمانند و به آینده جامعه کمک کند و صدایشان شنیده شود نیز مهم است تا جذب شرکت های خارجی نشوند. وی تصریح کرد: برای حمایت از تولید کالای داخلی باید اهداف عالی اقتصاد مقاومتی که اشتغالزایی است، حفظ شود. باید همه موانع زنجیره تولید تا مصرف در حوزه اقتصادی برطرف شود. توسطی با بیان اینکه ایران باید از فرصتی که در منطقه دارد استفاده کند، افزود: در حال حاضر در کشورهای همسایه و منطقه ما تنها ایران و ترکیه مستعد تولید هستند و ترکیه از این ظرفیت به نحو بسیار مطلوب استفاده کرده و بازار منطقه را در دست گرفته است در حالی که ایران می تواند شرایط بهتری را نسبت به ترک ها داشته باشد اما از ظرفیت های خود برای دست گرفتن بازارهای منطقه استفاده نمی‌کند و حتی در تامین نیازهای داخلی نیز با حجم گسترده انواع واردات و کالای قاچاق روبه رو شده است. عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران اظهار کرد: ترکیه نیاز سنجی را در بازارهای منطقه انجام داده و کیفیت کالاهای خود را برای عرضه در بازارهای منطقه بالا برده است در حالی که ما هنوز هیچ کاری را انجام نداده ایم؛ اگر قرار است به بازارهای هدف دست یابیم، باید تولیداتمان مطابق با استاندارهای جهانی باشد . وی با بیان اینکه هنوز در کالاهایی که مزیت مطلق داریم یک برند معتبر نداریم، تصریح کرد: در کالاهایی مانند زعفران، فرش دستباف، پسته، منبت کاری و … که مزیت داریم به علت بی توجهی ها در صنعت برند سازی و بسته بندی مغفول مانده ایم و این یک ضعف در تولید است .

همچنین مطالعه کنید:

مسئولان به داد صنف مسافربری برسند

به گزارش کسب و کار نیوز، علی انصافی رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *