صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ظرفیت مناطق آزاد برای رونق فعالیت هنری استفاده شود
ظرفیت مناطق آزاد برای رونق فعالیت هنری استفاده شود

معاون وزیر ارشاد :

ظرفیت مناطق آزاد برای رونق فعالیت هنری استفاده شود

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل کارگروه شورای عالی مناطق آزاد و معاونت هنری خبر داد و گفت: باید از ظرفیت های مناطق آزاد برای رونق فعالیت های هنری استفاده کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی در نشست با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، معاونان و رؤسای مناطق آزاد، با تأکید بر هم افزایی و استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد تجاری و صنعتی برای رونق فعالیت های هنری گفت: فعالیت های فرهنگی – هنری در مناطق آزاد، تاکنون بیشتر معطوف به گونه ای از هنر برای سرگرمی بوده است.
وی افزود: همانطور که توجه به هنر در سال های اخیر در حال جوانه زدن است، می توان فراتر از آن با توجه به مشخصه های فرهنگی، اجتماعی، زیست بوم و سابقه هر منطقه با رویکرد توسعه پایدار و بر اساس پژوهش و مطالعه برنامه هایی را برای کارآفرینی و توسعه اقتصاد فرهنگ در مناطق آزاد طراحی کرد.
حسینی با بیان اینکه معاونت امور هنری وزارت ارشاد بر اساس مطالعات، برنامه جامع کارآفرینی هنر برای مناطق آزاد با رویکرد توسعه پایدار و با دو محور برندسازی مکان و کارآفرینی هنر تدوین کرده است، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم طرح خود را متناسب با هر منطقه ارائه و تفاهم نامه مشترکی میان معاونت امور هنری و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی برقرار کنیم.
حسینی یادآور شد: مطابق قانون، مناطق آزاد می توانند از محل درآمد خود درصدی را برای فعالیت های فرهنگی اختصاص دهند.
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظرفیت های موجود در مناطق آزاد کشور برای فعالیت های فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار گیرد.
مرتضی بانک افزود: با برنامه ریزی معاونت اجتماعی و فرهنگی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، مدیران عامل مناطق آزاد و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توان فعالیت های فرهنگی و هنری پایدار را با توجه به سوابق، مشخصه های اجتماعی، فرهنگی و زیست بوم مناطق آزاد سامان داد.
وی در ادامه با تأکید بر ارتباط بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و معاونت امورهنری وزارت ارشاد گفت: برای همکاری های بیشتر، کارگروه مشترک معاونت فرهنگی، اجتماعی، گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می شود.
در پایان این نشست که معاونان و رؤسای مناطق آزاد کشور نیز حضور داشتند، طرح جامع کارآفرینی هنر برای مناطق آزاد که از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد تدوین شده، ارائه شد.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ **۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.