صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / «سفر ماکرون به آمریکا برخلاف ظواهر چندان پرثمر نبود»

«سفر ماکرون به آمریکا برخلاف ظواهر چندان پرثمر نبود»

نماینده پیشین ترکیه در اتحادیه اروپا گمانه‌زنی‌های مطرح شده مبنی بر این که سفر ماکرون به امریکا و انتشار عکس های بسیار دوستانه و صمیمی از رهبران فرانسه و آمریکا یادآوراتحاد بلر-بوش پسر است، را رد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سلیم کونرآلپ، نماینده پیشین ترکیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد، اگرچه در ظاهر سفر امانوئل ماکرون به آمریکا خوب و پربار بوده اما رئیس‌جمهوری فرانسه در این سفر تلاش کرد که ترامپ را درباره برجام و همچنین پیوستن دوباره به توافق اقلیمی پاریس متقاعد کند که در هر دو امر نیز چندان موفق نبوده است. این نارضایتی در اظهارات ماکرون در کنگره کاملا قابل مشاهد بود.

وی ادامه داد: هرگونه خروج آمریکا از برجام بسیار خطرناک است زیرا در این صورت در منطقه مسابقه تسلیحاتی ایجاد می‌شود. کشورهایی مثل عربستان سعودی خواهان دستیابی به سلاح هسته‌ای خواهند بود و حتی ترکیه نیز در این مسیر گام برخواهد داشت، که این شرایط را بسیار دشوار و خطرناک خواهد کرد.

این دیپلمات پیشین ترکیه اضافه کرد: در حال حاضر اعضای اتحادیه عرب با یکدیگر دچار مشکل شده‌اند. خاورمیانه دچار تجزیه شده است. دیگر نه آمریکا، نه فرانسه، نه انگلیس و نه روسیه نیازی برای انجام اقداماتی در جهت تجزیه و ایجاد اختلاف در منطقه ندارند. در حال حاضر دشمنان بزرگ خود کشورهای منطقه هستند.

وی درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، گفت: مساله اتحادیه اروپا برای ترکیه به یک مسأله ملی تبدیل شده است. من بر این باورم که در ترکیه هیچ دولتی صادقانه برای عضویت در اتحادیه اروپا گام برنداشته است و همه تنها تظاهر می‌کنند.

این دیپلمات پیشین ترکیه با اشاره به دیدار تاریخی رهبران دو کره، اضافه کرد: به معنای واقعی برای اولین بار رهبران دو کره با یکدیگر دیدار کرده و کره‌شمالی برای خلأ سلاح هسته‌ای گام برداشته‌ است اما با گذر زمان مشخص خواهد شد که آیا رهبر کره‌شمالی به عنوان کسی که حتی به افراد نزدیک خود رحم نکرده است، درهای کشورش را به سوی جهان بازخواهد کرد یا نه.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.