صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / آیین نامه واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی تدوین شد
آیین نامه واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی تدوین شد

آیین نامه واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی تدوین شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از پایان تدوین آیین نامه اجرایی واگذاری طرح‌های نیمه تمام کشور در قالب مشارکت عمومی و خصوصی و ارسال آن به هیات وزیران خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «مسعود کرباسیان» در نخستین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سال ۱۳۹۷ یادآوری کرد: قرار بود آیین نامه تبصره ۱۹ قانون بودجه ۹۷ به دست سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین شود اما با توجه به اینکه بخش خصوصی توسعه‌گران اصلی این مبحث به شمار می رود باید آیین نامه با نظر بخش خصوصی نهایی شود و به طور مستقیم به هیات دولت برود.
وی افزود: در جلسه امروز آیین نامه را نهایی می کنیم و برای تصویب به هیات دولت می بریم.
به گزارش کسب و کار نیوز، نخستین جلسه امسال شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی عصر امروز با حضور وزیر اموراقتصادی و دارایی و اعضای شورا در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
جلسه امروز به بررسی شیوه اجرای تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۷ درباره واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی اختصاص داشت.
بر پایه تبصره ۱۹، به دولت اجازه داده می شود برای جلب مشارکت بیشتر بخش خصوصی و تعاونی در اجرای طرح‌های منتخب جدید و نیمه تمام (با اولویت طرح‌های نیمه تمام) و بهره‌برداری طرح های تکمیل شده یا در حال بهره‌برداری، در قالب سازوکار مشارکت عمومی-خصوصی انواع قرارداد (مانند واگذاری، مشارکت، ساخت و بهره برداری یا برون‌سپاری) را با بخش خصوصی و تعاونی منعقد کند.
در این جلسه، فعالان بخش خصوصی ورود به طرح های نیمه تمام را نیازمند تامین مالی بانک ها و بازار سرمایه دانستند و از دولت خواستند افزون بر تضمین خرید خدمات، برای پرداخت نیز ضمانت های لازم را بدهد.

اقتصام*۶۹۸۴*۲۰۲۵*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.