صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / واحدهای تولیدی مناطق زلزله زده ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات می گیرند
واحدهای تولیدی مناطق زلزله زده ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات می گیرند

مدیرعامل صندوق ضمانت صنایع کوچک:

واحدهای تولیدی مناطق زلزله زده ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات می گیرند

مدیرعامل صندوق ضمانت صنایع کوچک گفت: صاحبان واحدهای تولیدی که در حادثه زلزله 21 آبان 96 کرمانشاه آسیب دیده اند، 200 میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدحسین مقیسه یکشنبه شب در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: صاحبان واحدهای تولیدی آسیب دیده با معرفی ۲ ضامن این میزان تسهیلات را دریافت می کنند.
وی همچنین اظهار کرد: تولید کنندگانی که پیش از زلزله بدهکار بانک ها بوده اند و پس از زلزله دچار خسارت شده اند، برای پرداخت بدهی خود یک سال فرصت دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: پس از وقوع زلزله همکاران ما به سرعت وارد منطقه شدند و به بررسی اوضاع پرداختند که براساس بررسی ها تعدادی از آسیب دیدگان تولیدکنندگانی بودند که بدهکاری بانکی داشتند.
استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه خطاب به مدیران بانک ها گفت: اگر برای مدیران بانکی پرداخت تسهیلات امکان پذیر نیست اعلام کنید تا افراد دیگری را جایگزین کنیم.
هوشنگ بازوند عنوان کرد: حدود ۶ ماه از زلزله کرمانشاه می ‌گذرد و ما هنوز درگیر پرداخت تسهیلات در مناطق زلزله زده هستیم.
وی اظهار داشت: بانک هایی که در زمینه پرداخت تسهیلات کم ‌کاری می کنند را به ‌زودی شناسایی و با آنان برخورد خواهیم کرد.
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: پست بانک تاکنون در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مناطق زلزله زده هیچ اقدامی نکرده که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
در زلزله ۲۱ آبان سال گذشته، ۱۸۶ واحد صنعتی در ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه دچار خسارت شد که رقم خسارت وارده به این واحدها ۶۵۷ میلیارد ریال است.
با تخریب این تعداد واحد تولیدی، ۲ هزار و ۷۵۰ نفر بیکار شدند.
برای بازسازی این واحدها ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز است.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
۸۰۶۶/۷۴۴۵

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.