صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / نوسانات شدید نرخ ارز فرصت‌های شغلی زیادی را از بین می‌برد
نوسانات شدید نرخ ارز فرصت‌های شغلی زیادی را از بین می‌برد

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان:

نوسانات شدید نرخ ارز فرصت‌های شغلی زیادی را از بین می‌برد

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نوسانات شدید نرخ ارز باعث از بین رفتن فرصت های شغلی طی ماه های آینده می شود.

نرخ ارز

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، مجتبی ملااحمدی در نخستین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: این گونه نوسانات به نفع تولیدکننده و صادرکننده نیست بلکه شرایط کار را برای آنها سخت تر می کند.

وی با انتقاد از رویکرد برخی از بانک ها برای دریافت تفاوت نرخ ارز خریداری شده با نرخ ارز امروز، گفت: تولیدکننده ای که ارز را برای خرید مواد اولیه یا ماشین آلات خریداری کرده نباید مبلغی برای این تفاوت نرخ  پرداخت کند.

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه در سال ۹۶ بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی در استان اصفهان از بین رفته است، تصریح کرد: این رویه در سال جاری افزایش خواهد یافت و اداره کار و تامین اجتماعی می تواند اقدام های پیشگیرانه انجام دهند.

وی خواستار تغییر رویکرد سازمان های خدماتی از جمله بیمه تامین اجتماعی برای جلوگیری از بیکاری کارگران شد و گفت: بیمه تامین اجتماعی به جای اینکه ماهانه برای هر نفر یک میلیون تومان بیمه بیکاری پرداخت کنند می توانند معافیت یک تا سه ساله بیمه تامین اجتماعی برای کارفرما در نظر بگیرند تا کارگر به فعالیت ادامه دهد.

ملااحمدی با اشاره به ماده ۲۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مبنی بر اطلاع رسانی تغییرسیاست، مقررات و رویه های اقتصادی قبل از اجرا از سوی دولت در رسانه های گروهی، گفت: یک شبه ۵۰۰ تومان بر روی نرخ ارز می رود و فعال اقتصادی در وضعیت سردرگمی قرار می گیرد.

نایب رییس کمیسیون صنایع در این جلسه گفت: سال ۹۷ سال سختی برای واحدهای صنعتی و تولیدی خواهد بود و نوسان ارز، تورم، بهره بانکی و برجا ماندن یا نماندن برجام چالش جدی در این راستا است.

احمد کارگهی، بحران آب  در استان اصفهان را یکی از چالش های پیش روی بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری عنوان کرد و افزود: اتاق بازرگانی می تواند در ارایه راهکارهای اجرایی برای حل این چالش ها نقش مهمی ایفا کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.