صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حماس: ترور نافرجام حمدالله، کار تشکیلات خودگردان فلسطین بود
حماس: ترور نافرجام حمدالله، کار تشکیلات خودگردان فلسطین بود

حماس: ترور نافرجام حمدالله، کار تشکیلات خودگردان فلسطین بود

جنبش حماس فلسطین مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین را به تلاش برای ترور رامی حمدالله طی سفرش به نوار غزه متهم کرد.

رامی حمدالله

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از رویترز، ایاد البزم، سخنگوی وزارت امور داخلی وابسته به حماس در نوار غزه گفت: سه افسر ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری عملیات انفجار و ترور رامی حمدالله، نخست‌وزیر فلسطین را طی سفرش به نوار غزه در ۱۳ مارس برنامه‌ریزی کرده بودند.

این وزارتخانه فایلی را منتشر کرد که شامل اذعان چهار فردی است که جزو باندی به رهبری افسران ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.

عدنان الضمیری، سخنگوی دستگاه‌های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین، حماس را به انجام این انفجار متهم کرد و گفت: این “داستان ساختگی” تلاش حماس برای “فرار از مسئولیت” خود درباره تلاش برای منفجر کردن خودروی رامی حمدالله و ماجد فرج، رئیس دستگاه اطلاعات کل است!

تلاش برای ترور حمدالله موجب ناکام ماندن روند پایان دودستگی میان فتح و حماس شده است.

یوسف المحمود، سخنگوی دولت توافقی فلسطین در رام‌الله مدعی شد: “حماس در فایلی که ارائه کرده، مردم قهرمان ما و نهادهایش را به گروه‌های تروریستی در سینا و انجام اقداماتی علیه مصر، ربط داده تا روابط با برادرانمان در مصر را خدشه‌دار کند.”

وی گفت: “حماس با انتشار فایل از تمامی خطوط و عرف فلسطین تجاوز کرده است و می‌خواهد از زیر بار مسئولیت ترور و جنایت اعدام آشتی ملی شانه خالی کند.”

ماه میلادی گذشته نیز محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حماس را به دست داشتن در تلاش برای ترور الحمدالله متهم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.