صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / سلطانی فر: شیخ احمد قول پیگیری کاهش سهمیه‌های وزنه برداری را داد

در پایان نشست با رئیس شورای المپیک آسیا؛

سلطانی فر: شیخ احمد قول پیگیری کاهش سهمیه‌های وزنه برداری را داد

وزیر ورزش و جوانان پس از پایان نشست با رئیس شورای المپیک آسیا گفت، پیشنهاد راه‌اندازی فدراسیون ورزش‌های بانوان مسلمان با استقبال شیخ احمد مواجه شد.

مسعود سلطانی‌فر

به گزارش کسب و کار نیوز، وزیر ورزش و جوانان پس از پایان نشست با شیخ احمد، رئیس شورای المپیک آسیا در جمع خبرنگاران درباره مباحث کلی این جلسه گفت: تقریبا همه مباحث کاربردی بود و به درد توسعه ورزش ایران و آسیا می خورد. همچنین درباره گسترش روابط با کشورهای دیگر آسیایی و استفاده از ظرفیت‌های ورزشی ایران برای توسعه ورزش در دیگر کشورهای آسیایی نیز صحبت کردیم.
سلطانی فر ادامه داد: در خصوص کسب میزبانی های مختلف در رشته های ورزشی نیز به صورت جدی با شیخ احمد صحبت کردیم. همچنین فعال کردن فدراسیون ورزش‌های بانوان مسلمان را نیز مطرح کردیم که با استقبال شیخ احمد مواجه شد و او هم قول داد که به همراه ما قدم هایی را در این‌باره بردارد.
سلطانی فر در ادامه صحبت هایش افزود: در این جلسه در رابطه با رعایت اصول منشور المپیک نیز حرف زدیم. در حال حاضر هماهنگی خوبی بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران با شورای المپیک آسیا وجود دارد و همین مسئله به رشد ورزش ایران چه از لحاظ کسب میزبانی ها و چه از لحاظ برگزاری دوره های مختلف در کشورهای دیگر و همچنین حضور مدیران ایرانی در کنفدراسیون های مختلف کمک می‌کند.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به راه اندازی مرکز دائمی فعالیت‌های تصمیم‌گیری شورای المپیک گفت: با شیخ احمد در رابطه با کاهش سهمیه‌های وزنه‌برداری ایران نیز صحبت شد. با توجه به اینکه ایران در پنج سال گذشته مورد دوپینگ نداشته و در تمامی رشته‌های ورزشی با این مسئله مبارزه کرده ایم به نظر این کاهش سهمیه ناعادلانه است. شیخ احمد نیز با این مسئله موافق بود و قول داد که این مورد را پیگیری کند. شیخ احمد گفت که کاهش سهمیه‌های وزنه برداری ایران باعث کاهش سطح کیفی المپیک می شود. شیخ احمد در این باره با رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری صحبت کرده است و گفته که باز هم این مسئله را پیگیری می‌کند.
وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: حضور شیخ احمد در ایران فرصت خوبی است و با توجه به ارتباطات نزدیکی که داریم امیدوارم جلسات با نتایج خوبی همراه باشد. فردا نیز شیخ احمد با معاون اول رئیس جمهور و روسای فدراسیون ها دیدار می‌کند و بیشتر راجع به مسائل کاربردی صحبت خواهد شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.