صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جذب هیات علمی نخبه در دستور کار علوم‌پزشکی شهیدبهشتی/ضرورت توسعه اخلاق پزشکی در دانشگاه

رئیس دانشگاه تاکید کرد؛

جذب هیات علمی نخبه در دستور کار علوم‌پزشکی شهیدبهشتی/ضرورت توسعه اخلاق پزشکی در دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه جذب اعضای هیات علمی نخبه در دستور کار است، گفت: برای ارتقاء آموزشی، پژوهشی و بین‌المللی نیاز به ستاره‌های علوم پزشکی داریم و دانشگاه مسیر میانبری را فراهم کرده است تا با سرعت زیاد این نخبگان را از خارج و داخل جذب کند و 80 کرسی هیات علمی نیز برای سال جدید در نظر گرفته شده است و 350 نفر نیز درخواست جذب داده‌اند.

دانشجویان پزشکی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر آقاجانی در مراسم سیزدهمین جشنواره آموزش پزشکی این دانشگاه،‌ اظهارکرد: پس از انقلاب شاهد تحول بزرگی در آموزش پزشکی بودیم و ادغام درمان و آموزش پزشکی فرصت‌های خوبی را در این زمینه ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه گسترش آموزش علوم پزشکی در سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده است، گفت: در حال حاضر نه تنها نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم، بلکه سالیانه چندین هزار نفر برای دریافت خدمت به ایران سفر می‌کنند.

آقاجانی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا خدمات درمانی بر روی آموزش پزشکی سایه نیندازد و از فرصت ادغام و درمان آموزش پزشکی بهره کامل را ببریم، یادآور شد: این موضوع به نوعی دغدغه محسوب می‌شود و در زمان کمبود منابع مالی می‌تواند آموزش پزشکی را تهدید کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: باید طوری عمل کنیم که اگر آسیب‌هایی به جهت ادغام آموزش پزشکی در درمان ایجاد می‌کند، بتوانیم از فرصت‌های این ادغام نیز استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: ما اکنون ۱۴ هزار دانشجو داریم و همچنین ۱۳ دانشکده، ۱۴۰۰ عضو هیات علمی، ۲۸۵ رشته تحصیلی،‌ ۷۰ مرکز تحقیقاتی و بیش از ۵۰ پژوهشکده داریم.

آقاجانی یکی از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را عبور را از دانشگاه نسل یک و دو و حرکت به سمت دانشگاه نسل سه و چهار دانست و گفت: باید به سمت دانشگاه کارآفرین که خلق ثروت می‌کند، گام برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای گروه‌های علمی و اساتید برجسته‌ای است، گفت: بسیاری از اساتید این دانشگاه در عرصه‌های علمی و آموزشی خوش درخشیدند و ما گروه‌های آموزشی برجسته‌ای داریم که بسیاری از بوردهای اصلی در حوزه تخصص و فوق تخصص را در کشور بهره‌وری می‌کنند.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۱۳ دانشکده دارد که در سطح شهر تهران در ۱۰ منطقه پراکنده هستند که این مساله اداره این دانشکده‌ها را برای دانشگاه پرهزینه می‌کند.

آقاجانی با اشاره به کسری بودجه ۵۰ درصدی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: در سال گذشته حقوق اعضای هیات علمی را از منابع اختصاصی دانشگاه تامین کردیم که این مساله به هیچ وجه مناسب نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کمبود عضو هیات علمی در برخی گروه‌های پزشکی گفت: نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه مناسب نیست و باید نسبت به بهبود آن تلاش کنیم در حالی که متاسفانه از نظر زیرساخت‌های فیزیکی، نیروی انسانی و تجهیزاتی مشکلات بسیاری داریم.

وی با بیان اینکه این دانشگاه یک بیمارستان مدرن آموزشی که همه گروه‌های بالینی را در برگیرد، ندارد، گفت: بیمارستان‌های این دانشگاه برای استفاده‌های آموزشی طراحی نشده‌اند و باید تلاش کنیم این نقاط ضعف را با برنامه‌ریزی رفع کنیم.

آقاجانی تصریح کرد: توسعه اخلاق پزشکی در این دانشگاه همواره مورد تاکید است و همچنین به امتیاز آموزشی اساتید و ترفیع آن‌ها توجه ویژه‌ای شده است و ما اساتید زیادی داریم که در آموزش وقت بسیاری می‌گذارند و از امتیاز کمتری برخوردارند، اما در دستورالعمل جدید ارتقاء استادان مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال ۹۶ در حوزه آموزش برنامه‌هایی در این دانشگاه اجرا شد، گفت: راه‌اندازی مرکز امور هیات علمی، هیات ممیزه در سال ۹۶ دچار رکود شده بود و اهداف جدید هیات ممیزه را صادر کردیم که در مجموع ۱۷ استاد ارتقاء درجه پیدا کردند.

آقاجانی افزود: در حال حاضر در حال ارتقاء هرم اعضای هیات علمی هستیم و اعضای هیات جذب ما تشکیل شده‌اند. در این راستا ۴۰ نفر جذب شدند و ۲۰ پرونده در دست رسیدگی قرار دارد.

وی در پایان با بیان اینکه جذب اعضای هیات علمی نخبه در دستور کار است، خاطرنشان کرد: برای ارتقاء آموزشی، پژوهشی و بین‌المللی نیاز به ستاره‌های علوم پزشکی داریم و دانشگاه مسیر میانبری را فراهم کرده است تا با سرعت زیاد این نخبگان را از خارج و داخل جذب کند و ۸۰ کرسی هیات علمی نیز برای سال جدید در نظر گرفته شده است و ۳۵۰ نفر نیز درخواست جذب داده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.