صفحه اصلی / اصناف / کمبود دام دلیل اصلی گرانی گوشت داخلی است
کمبود دام دلیل اصلی گرانی گوشت داخلی است

دلیل اصلی گرانی گوشت

کمبود دام دلیل اصلی گرانی گوشت داخلی است

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به روند خروج دام از کشور، قیمت گوشت داخلی به سبب کمبود رو به افزایش است.
به گزارش فانوس، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه افزایش روز افزون قیمت گوشت داخلی مورد تأیید ما نیست، اظهار کرد: با توجه به روند خروج دام از کشور، قیمت گوشت داخلی به سبب کمبود رو به افزایش است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به روند خروج دام از کشور، قیمت گوشت داخلی به سبب کمبود رو به افزایش است.
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه افزایش روز افزون قیمت گوشت داخلی مورد تأیید ما نیست، اظهار کرد: با توجه به روند خروج دام از کشور، قیمت گوشت داخلی به سبب کمبود رو به افزایش است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف تهران ، وی با تأکید بر توقف صدور مجوز دام در کشور، افزود: با وجود هشدارهای لازم به مسئولان مبنی بر کمبود دام در داخل و قول رسیدگی آنها به این وضعیت، تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است و از مردم تقاضا داریم به سبب فشار بالا بر گوشت داخلی و کیفیت بالای گوشت وارداتی به این سمت گرایش پیدا کنند تا چالش کنونی به پایان برسد.

به گفته ملکی، نگاه مسئولان امر بر آن است تا مردم به استفاده از گوشت‌های داخلی گرایش پیدا کنند تا تنش به وجود آمده در بازار گوشت داخل به پایان برسد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نرخ هر کیلو شقه بدون دنبه برای مغازه دار را ۴۳ تا ۴۴ هزار و مصرف کنندگان ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: اگر صدور مجوز دام از کشور متوقف نشود؛ روند افزایش قیمت گوشت داخلی در بازار استمرار خواهد یافت.

این گزارش می افزاید: با وجود آنکه رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی معتقد است که صادرات و کمبود دام در میادین علت اصلی افزایش قیمت گوشت در داخل به شمار می رود اما مدیرعامل اتحادیه دامداران نظر دیگری دارد و می گوید چند ماهی است که وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار داخل ، صادرات دام زنده را ممنوع اعلام کرده و تنها ممکن است صادرات غیر رسمی صورت گیرد.

همچنین رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده با رد این موضوع که افزایش قیمت گوشت در خرده فروشی ها ارتباطی به صادرات دام زنده ندارد، گفت: با توجه به آنکه دام های با وزن ۳۸ تا ۴۰ کیلو که در بازار داخل مشتری ندارد و روی دست پرواربندها باقی مانده به بازارهای هدف صادر می شود و از طرفی در مقابل صادرات دام واردات گوشت صورت می پذیرد؛ بنابراین نوسان قیمت گوشت ناشی از صادرات دام زنده شایعه ای بیش نیست.

همچنین مطالعه کنید:

تقدیر اتاق اصناف ایران از اقدامات پلیس اماکن در حفظ نظم بازار در ماه مبارک رمضان

به گزارش کسب و کار نیوز ، لذا، اتاق اصناف ایران ضمن تقدیر و تشکر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.