صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / پیش‌بینی افزایش چشمگیر تولید گل محمدی در چهارمحال و بختیاری
پیش‌بینی افزایش چشمگیر تولید گل محمدی در چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی افزایش چشمگیر تولید گل محمدی در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار سه تن گل محمدی برداشت شود که نسبت به سال گذشته میزان تولید افزایش چشمگیری خواهد داشت.

گل محمدی

«ابراهیم شیرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هم‌اکنون سطح زیر کشت گل محمدی در استان ۲۵۴ هکتار است که ۲۰۰ هکتار آن بارور و مابقی نهال است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار سه تن گل محمدی برداشت شود که نسبت به سال گذشته میزان تولید افزایش چشمگیری خواهد داشت.

شیرانی با اشاره به این‌که همه نقاط استان قابلیت کشت این محصول را دارند، تصریح کرد: در نقاطی که باغات بادام وجود دارد به‌علت آفات امکان کشت این محصول وجود ندارد و عمده کشت در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن است.

وی با اشاره به این‌که امکان فرآوری گل محمدی در استان وجود ندارد، گفت: مقدار محدودی از گل محمدی در استان گلاب‌گیری می‌شود و عمده آن طی قراردادهایی که با کارخانه‌های گلاب‌گیری در کاشان منعقد شده به آن‌جا ارسال می‌شود و یکی از برنامه‌های این سازمان تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به سمت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری محصولاتی همچونی گل محمدی در استان است.

شیرانی خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط میزان ارزآوری برای اسانس‌گیری گل محمدی که نصیب کشاورز می‌شود به ازای هر کیلوگرم ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که متأسفانه به‌علت فراهم نبودن شرایط، نمی‌توان فرآوری این محصول را در استان انجام داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.