صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / عاملان تحریف نام خلیج‌فارس اسیر بی‌هویتی هستند
عاملان تحریف نام خلیج‌فارس اسیر بی‌هویتی هستند

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی :

عاملان تحریف نام خلیج‌فارس اسیر بی‌هویتی هستند

رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، تلاش برای تحریف نام خلیج همیشه فارس را اقدامی مذبوحانه دانست و گفت: این تحریف ها نشان می دهد که عده ای اسیر بی‌هویتی شده اند و با این کار می خواهند برای خود هویت آفرینی کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، ابوذر ابراهیمی ترکمان روز یکشنبه در آیین رونمایی از کتاب «خلیج‌فارس» در مرکز همایش های صدا و سیما با قدردانی از گردآورندگان این اثر، آن را فاخر و ماندگار در کنار دیگر اسناد تاریخی خلیج فارس به عنوان ثبت سندی ماندگاردر تاریخ این مرز و بوم دانست.
وی افزود: گاهی واژه ها ثابت مانده اما مصادیق عوض می شوند اما اینکه نامی که تعلق گرفته و همگان بر آن اذعان دارند، در معرض تحریف قرار گیرد، توطئه ای بیش نیست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آنچه مسلم است اینکه پشت این تغییر نام، توطئه هایی دیگر مانند مصادره و ادعای مالکیت تمامیت ارضی هم دیده می شود.
ابراهیمی‌ترکمان با تأکید بر اینکه «خلیج‌فارس» تا ابد «خلیج‌فارس» باقی خواهد ‌ماند، اظهار داشت: علاوه بر مباحث سرزمینی، درباره مصادره شخصیت‌های علمی ما هم این اتفاق رخ می‌دهد و کسانی که فاقد هویت ملی و تاریخی هستند، تلاش می‌کنند تا بزرگان تاریخی و داشته‌های فرهنگی ما را به نام خودشان به جهان معرفی کنند.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر اینکه تغییر مصادیق، سیر طبیعی بشر است اما تغییر نام، تحریف به شمار می آید، اظهار داشت: تا پیش از سال ۱۹۵۸ هیچ متنی وجود ندارد که «خلیج‌فارس» با نام دیگری بیان شده باشد لذا از آن سال با سیاست تکرار دروغ، کسانی از عنوان‌های جعلی دیگر برای «خلیج‌فارس» استفاده می کنند که قرن‌های طولانی که «خلیج‌فارس» شهره بود، دور از تمدن زندگی می‌کردند و اکنون درصدد برآمده‌اند تا با تحریف تاریخ و نام «خلیج‌فارس»، تاریخ منطقه را عوض کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: افتخار می‌کنیم که برای اثبات این نام نیاز به هیچ تلاشی نداریم؛ زیرا در متون تاریخی کشورهایی که سعی می‌کنند نام «خلیج‌فارس» را تغییر دهند هم «خلیج‌فارس» با عنوان «بحر فارس» معرفی شده است.
وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که «خلیج فارس» موضوع ملی، اعتقادی و سیاسی ما به شمار می رود، گفت: انتشار کتاب مصور «خلیج فارس» با استفاده از اسناد بین‌المللی و سازمان ملل متحد، نشان می‌دهد قوت پشتیبانی از این نام آنقدر زیاد است که با تلاش‌های مذبوحانه نمی‌توان آن را تغییر داد و نام «خلیج‌فارس» همیشه تاریخ، بر جبین و تارک این ملت نقش خواهد بست.
ابراهیمی ترکمان ابراز امیدواری کرد که اهالی فرهنگ، هنر و قلم و رسانه برای معرفی و تبیین نام بلندآوازه خلیج همیشه فارس با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، آیین رونمایی از کتاب مصور «خلیج‌فارس» اثر تحقیقی جواد نوروزی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه و مرکز مطالعات کاربردی قلم با حضور ابراهیمی‌ ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سفیران کشور‌های خارجی مقیم تهران، فرماندهان نیرو‌های دریایی، زمینی و هوایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استادان دانشگاهی و پژوهشگران کشورمان برگزار شد.
این کتاب مصور در ۳۴۰ صفحه به ۱۰ زبان ترجمه و همچنین در ۱۳۵ صفحه فارسی همراه با عکس و نقشه های تاریخی تهیه و منتشر شده است.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.