صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ترامپ: من هیچ وقت سفارت جدید آمریکا در انگلیس را افتتاح نمی‌کنم
ترامپ: من هیچ وقت سفارت جدید آمریکا در انگلیس را افتتاح نمی‌کنم

ترامپ: من هیچ وقت سفارت جدید آمریکا در انگلیس را افتتاح نمی‌کنم

دونالد ترامپ از ساختمان سفارت جدید آمریکا در انگلیس که در منطقه "ناین المز" (Nine Elms) شهر لندن واقع شده انتقاد کرده و آن را یک مکان "وحشتناک" و "چرک" توصیف کرد که هزینه‌ بسیار هنگفتی برجای گذاشته است.

سفارت آمریکا در لندن

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که قرار است در تاریخ ۱۳ ژوئیه به بریتانیا سفر کند در اظهارنظرهایی بار دیگر عصبانیت و نارضایتی خود را از منتقل کردن ساختمان سفارت آمریکا در انگلیس از “یک جای خوب در مرکز لندن” موسوم به میدان گراسونور به یک مکان جدید در جنوب رودخانه تیمز مطرح کرد.

او در سخنرانی در تجعی در میشیگان گفت: پیشتر ما در بریتانیا و در شهر لندن بهترین جا در کل لندن را (برای سفارت‌مان) داشتیم اما یک نابغه‌ای آمد و گفت که قرار است این مکان را بفروشیم و پولش را بگیریم و یک سفارتخانه جدید بسازیم.

او ادامه داد: آنها گشتند و یک مکان وحشتناک را خریدند و یک سفارتخانه جدید ساختند. خبر خوبشان این است اما خبر بد این است که یک میلیارد دلار هزینه برجای گذاشت.

دونالد ترامپ که پیش از ریاست جمهوری یک تاجر میلیاردر بوده پیشتر سفر برنامه ریزی شده‌ای به لندن برای شرکت در مراسم افتتاح این سفارتخانه در اوایل سال جاری میلادی را لغو کرده و علت آن را نارضایتی از انتقال سفارت آمریکا به یک “مکان پرت” در جنوب رودخانه تیمز براساس یک “معامله بد” خواند.

با این حال گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه دلیل اصلی این تصمیم او نگرانی از اعتراضاتی است که ممکن بود در شهر لندن علیه وی به راه بیفتد.

او اکنون باز هم نارضایتی‌اش از پروژه سفارتخانه جدید آمریکا را اعلام کرده و در تجمع میشیگان گفت: به هر ترتیب آنها از من خواستند که ربان افتتاح سفارتخانه جدید را با قیچی ببرم اما من گفتم که نمی‌خواهم این کار را انجام دهم و این ربان را نمی‌برم.

ترامپ در ادامه روسای جمهور قبل از خود را مقصر این پروژه دانست و آن را یک “اقدام خاص اوباما – بوش” خواند که اوباما می‌توانست جلویش را بگیرد.

با این حال او در آخرین اظهارنظرش تاکید کرد امیدواریم که ما با این سفارتخانه نیز سال‌های موفق زیادی را داشته باشیم.

ترامپ همچنین به اتحادیه اروپا، چین و چند کشور دیگر در ارتباط با مساله تجارت حمله و تهدید کرد که این بلوک و همچنین این ابرقدرت را “به دست خواهد گرفت”.

او گفت: البته من خود اتحادیه اروپا را از بابت این وضعیت مقصر نمی‌دانم بلکه روسای جمهور قبلی را مقصر می‌دانم.

او خاطر نشان کرد: یا شما در درازمدت راضی خواهید شد یا اینکه ما اصلا با این افراد قرار نیست تجارت کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.