صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نخست‌وزیر ژاپن بر راه حل دو کشوری برای مساله فلسطین تاکید کرد
نخست‌وزیر ژاپن بر راه حل دو کشوری برای مساله فلسطین تاکید کرد

در آستانه تور منطقه‌ای‌ خود؛

نخست‌وزیر ژاپن بر راه حل دو کشوری برای مساله فلسطین تاکید کرد

نخست وزیر ژاپن امروز (یکشنبه ) قرار است سفر دوره‌ای خود را به خاورمیانه آغاز کند و در ابتدا به امارات و سپس به اراضی اشغالی، فلسطین و اردن می‌رود.

شینزو آبه

 به گزارش کسب و کار نیوز، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط درخصوص ابعاد و اهمیت سفرش به امارات، اردن، اراضی اشغالی و فلسطین و نتایج پیش‌بینی شده آن‌ها تصریح کرد: من بسیار خوشحالم که به منظور تقویت نقش ژاپن، دستیابی به منافع مشترک و برقراری ثبات در منطقه از حدود پنج سال پیش برای سومین بار به امارات و از حدود سه سال پیش برای دومین بار به اراضی اشغالی و فلسطین سفر می‌کنم.

آبه همچنین اظهار داشت: این بار طی سفرم به امارات با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی درخصوص تقویت همکاری استراتژیک در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو می‌کنم و تنها به بررسی زمینه‌های منابع نفتی نمی‌پردازیم بلکه به بررسی انرژی‌های تجدیدپذیر، همکاری دفاعی، آموزش و رشد و توسعه می‌پردازیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اردن از طرف‌های اصلی در روند صلح خاورمیانه است و نقش اصلی‌ای را در تحقق صلح و برقراری ثبات در منطقه در چارچوب پایبندی‌اش به بحران سوریه، مبارزه با تروریسم و افراط گری ایفا می‌کند؛ در اردن با ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور مجددا دیدار می‌کنم.

نخست وزیر ژاپن تاکید کرد، روند صلح در خاورمیانه در وضعیت سختی قرار دارد اما ما به تلاش‌هایمان جهت صلح و شکوفایی ادامه خواهیم داد.

آبه همچنن گفت: قرار است که به شهر اریحا بروم که نمونه خوبی از همکاری منطقه‌ای است که اسرائیل، فلسطین و اردن با آن همکاری می‌کنند و ژاپن نقش اصلی را ایفا می‌کند.

آبه تصریح کرد، ژاپن مصمم به مشارکت در ایجاد اعتماد بین اسرائیل و فلسطین در روند صلح خاورمیانه است و من در این سفر نظراتم را برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شرح خواهم داد و بار دیگر تاکید خواهم کرد که راه حل دو کشوری ضروری است و ما به موضع خود در حمایت از ملت فلسطین ادامه خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: قلبم به درد می‌آید از اینکه جنگ داخلی در سوریه ادامه دارد و تعداد زیادی‌ از سوری‌ها آواره شده‌اند. ما خواستار برقراری آتش‌بس فوری و رسیدن کمک‌های انسانی هستیم. ما روند کمک‌های انسانی را تقویت و از تلاش‌های جامعه جهانی برای حل مشکلات از طریق راهکار سیاسی در چارچوب سازمان ملل حمایت می‌کنیم.

نخست وزیر ژاپن ادامه داد، مساله استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه مورد توجه جهان است و ژاپن استفاده از سلاح‌های شیمیایی را اقدامی شنیع و غیرقابل قبود تحت هر شرایطی می‌داند.

آبه اعلام کرد که سفرش به منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که ثبات در منطقه برای ژاپن بسیار مهم است.

وی در ادامه افزود: منابع انرژی که منطقه برای جهان فراهم می‌کند اساس شکوفایی جهان است و ژاپن نیز از مزایای آن برخوردار است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.