صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / تاکید مدیران عامل بانک ملی و زراعت بانک ترکیه بر همکاری‌های متقابل
تاکید مدیران عامل بانک ملی و زراعت بانک ترکیه بر همکاری‌های متقابل

تاکید مدیران عامل بانک ملی و زراعت بانک ترکیه بر همکاری‌های متقابل

مدیرعامل بانک ملی ایران و رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی با مدیرعامل زراعت بانک و رییس کانون بانک های کشور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

بانک ملی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین زاده در دیدار امروز که با حضور حسین آیدین مدیر عامل زراعت بانک و رییس کانون بانک های ترکیه و تنی چند از اعضای هیات مدیره و مدیران بانک ملی ایران برگزار شد، ضمن اشاره به ظرفیت های ویژه بانک ملی ایران برای ارائه خدمات ارزی و توسعه روابط بانکی با دیگر کشورها، بر توسعه همکاری ها میان دو بانک در جهت تسهیل فعالیت های تجاری و گردشگری ایران و ترکیه تاکید کرد.

وی با اشاره به دیدار روسای جمهوری دو کشور و تاکید بر گسترش روابط بانکی اظهارداشت: پس از دیدار روسای جمهوری ایران و ترکیه قرار شد تا توسعه روابط بانکی یکی از محورهای همکاری میان دو کشور باشد.

حسین زاده ادامه داد: وظیفه بانک ها این است که امور تجاری را برای تجار و فعالان اقتصادی روان تر کنند و خوشحالیم که زراعت بانک ترکیه آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده است. مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه اولین گشایش اعتبار اسنادی (LC) با استفاده از قرارداد پیمان پولی – سوآپ ارزی با ترکیه توسط این بانک صورت گرفته است، اظهارداشت: استقبال تجار ایرانی و ترک در این زمینه بسیار مناسب بوده است. ضمن اینکه قرار شده است تا کارت های بانکی میان دو کشور مورد استفاده قرار گیرند.

وی بیان کرد: سالانه تعداد زیادی توریست از ایران و ترکیه به دو کشور سفر می کنند و استفاده از این کارت ها می تواند موجب رونق صنعت توریسم شود. همچنین مدیر عامل و رییس کانون بانک های ترکیه نیز با بیان اینکه اکنون روابط دو کشور ایران و ترکیه پیشرفت خوبی کرده است، گفت: استفاده از کارت های بانکی مشترک می تواند به تبادل ارز دو کشور با یکدیگر و رونق تجارت کمک کند.

حسین آیدین از سفر وزیر اقتصاد این کشور به ایران خبر داد و عنوان کرد: وزیر اقتصاد ترکیه پس از سفر به ایران به ازبکستان خواهد رفت که دولت این کشور به اقتصاد آزاد بسیار معتقد است. در صورت شناسایی و معرفی تجار ایرانی در ازبکستان نیز آمادگی داریم تا همکاری های لازم را داشته باشیم.

وی در ادامه این دیدار آمادگی کامل زراعت بانک برای توسعه همکاری ها با بانک ملی ایران را  اعلام کرد و قرار شد تا کمیته هایی فنی برای پیگیری امور در هر دو بانک تشکیل شوند. همچنین  مدیر عامل و رییس کانون بانک های ترکیه و هیات همراه از آثار و اشیاء موزه بانک ملی ایران شامل مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ نیز بازدید کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.