صفحه اصلی / استان ها / گیلان / ایجاد رستوران بین‌المللی در رشت
ایجاد رستوران بین‌المللی در رشت

ایجاد رستوران بین‌المللی در رشت

عضو سفارتخانه نروژ در تهران همکاری و رفع موانع در راستای ایجاد یک رستوران بین‌المللی در رشت را خواستار شد.

رستوران لوکس

به گزارش کسب و کار نیوز،«تراژه ایندرهاگ»، در نشست با رئیس شورای شهر رشت به جهت درخواست همکاری و رفع موانع در راستای ایجاد یک رستوران بین‌المللی در رشت گفت: طی روز گذشته که وارد گیلان شدیم، از ماسوله و بازار رشت دیدن کردیم و آنچه برای ما جالب توجه بود، بازار رشت و نحوه داد و ستد محصولات غذایی ارگانیک توسط مردم بود. در نروژ مردم خریدهای مارکتینگ دارند و خرید محصولات ارگانیک آن هم در یک روابط اقتصادی صمیمانه بستر خوبی برای ایجاد تفاهم نامه‌های حوزه رستوران داری در سطح بین‌المللی است.

مشاور ارشد سابق بخش عمومی ناحیه برگن نروژ تراژه، ترافیک شدید رشت را عامل مهم بازدارنده در حوزه گردشگری توصیف کرد و افزود: ترافیک رشت همانند تهران معضل شده و همین باعث می‌شود، گردشگر با یک بار اتلاف وقت در ترافیک، دیگر رشت را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب نکند.

ایندرهاگ شالیزارهای برنج اطراف رشت و روستاهای گیلان را یک فرصت استثنایی در حوزه گردشگری کشاورزی برشمرد و افزود: توسعه شهری در زمین‌های کشاورزی باعث تأسف است و مدیریت شهری نباید اجازه ساخت و سازی در زمین‌های کشاورزی دهد.

ایندرهاگ به‌عنوان شهر خلاق خوراک شهر برگن و یکی دیگر از شهرهای نروژ اشاره و تصریح کرد: داشتن جشنواره‌های بین‌المللی در حوزه خوراک، موجب توجه رسانه‌ها و افزایش گردشگران بین‌المللی به شهرهای دارای عنوان شهر خلاق خوراک می‌شود و در همین راستا، در نروژ هر سال جشنواره پنیر محلی در برگن برگزار می‌شود.

وی هم‌چنین از سازندگان پنیر ارگانیک گیلان نیز خواست که در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس شورای شهر رشت، با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: اقلیم گیلان فرصتی است که محصولات کشاورزی متنوع در آن تولید می‌شود و همین امر در فرهنگ غذایی مردم این ناحیه تأثیر گذاشته است.

«امیرحسین علوی» به پیشینه مدنیت رشت اشاره و اظهار کرد: رشت از قدیم دروازه اروپا لقب گرفته و همین عنوان پتانسیلی است تا بستر ایجاد رستوران‌های بین‌المللی با توجه به ذائقه تنوع طلبی مردم رشت در حوزه خوراک، را ایجاد کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد ارتباطات دوسویه میان دو شهری که هر دو عنوان شهر خلاق خوراک را دارند، گسترش یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.