صفحه اصلی / استان ها / گیلان / ایجاد اسکله در شهرهای ساحلی، اولویت‌ توسعه گردشگری دریایی
ایجاد اسکله در شهرهای ساحلی، اولویت‌ توسعه گردشگری دریایی

ایجاد اسکله در شهرهای ساحلی، اولویت‌ توسعه گردشگری دریایی

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت:در استان گیلان در بخش دریایی و اقتصاد دریا محور کارهای زیادی بایستی انجام شود و ایجاد اسکله مارینا در شهر لنگرود،کیاشهر و چمخاله آستارا و تالش یکی از اولویت‌های توسعه گردشگری دریایی است.

شناور

به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس «محمد راستاد»، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در جریان بازدید از مجتمع بندری کاسپین بزرگ‌ترین بندر ایران در دریای خزر و زیر ساخت‌های تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی گفت:در استان گیلان در بخش دریایی و اقتصاد دریا محور کارهای زیادی بایستی انجام شود و ایجاد اسکله مارینا در شهر لنگرود،کیاشهر و چمخاله آستارا و تالش یکی از اولویت‌های توسعه گردشگری دریایی است و در ایجاد اشتغال بسیار موثر است.

وی افزود: با توجه به این‌که بندر کاسپین با سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی احداث شده است طبیعتاً باید طرح‌های همکاری بندری موجود انزلی و بندر کاسپین هم‌چنین نحوه تعامل میان سازمان بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد انزلی مشخص می‌شد و افزایش همکاری و تقسیم کار یکی از مواردی است که می‌تواند به افزایش بهره‌برداری از دریای خزر تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه در رابطه با نحوه همکاری و تعامل دو سازمان بندر و منطقه آزاد تصریح کرد: مواردی وجود داشت که خوشبختانه در قالب تفاهمنامه‌ای که منعقد شد تصمیمات خوبی گرفته شد و انتظار داریم که هم‌افزایی که بین بندرانزلی و بندر کاسپین ایجاد می‌شود راهبردی برای رشد میزان فعالیت بنادر شمالی کشور و افزایش مراودات تجاری با کشورهای حاشیه خزر باشد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، اتصال بنادر گیلان به خط راه آهن را یک مزیت برشمرد و افزود: بنادر گیلان با اتصال به شبکه ریلی خدمات گسترده‌تری را به فعالین اقتصادی و تجار ارائه خواهند کرد و افزایش ظرفیت و توانمندی بنادر در کنار این مزیت موجب رونق بنادر گیلان خواهد شد.

مسرور نیز در ادامه با تشریح اقدامات سازمان در بحث افزایش مراودات تجاری با کشورهای حاشیه خزر و اقدامات انجام شده در خصوص توسعه زیرساخت‌های منطقه به ویژه بندر کاسپین، به نقش مهم مارینای منطقه آزاد انزلی در توسعه گردشگری دریایی خزر اشاره و اظهار کرد: مارینای این منطقه از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی احداث شده و اسکله‌های آن نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث است هم‌چنین برنامه‌های مشترک با سازمان بنادر و دریانوردی در شهر انزلی برای حوزه توسعه گردشگر دریایی در خزر و ایجاد اسکله‌های تفریحی در انزلی داریم تا گردشگری دریایی از سالجاری بین منطقه آزاد و شهرستان بندرانزلی انجام شود و به مرور میان بنادر گیلان این شبکه گسترده متصل شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در دریای خزر در بحث گردشگری وجود دارد باید زیرساخت‌های گردشگری به سرعت ساخته شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.