چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / آرمات: نباید همه اختیارات والیبال دست یک نفر باشد/ برگزاری تنها دو دیدار دوستانه منطقی نیست
آرمات: نباید همه اختیارات والیبال دست یک نفر باشد/ برگزاری تنها دو دیدار دوستانه منطقی نیست

آرمات: نباید همه اختیارات والیبال دست یک نفر باشد/ برگزاری تنها دو دیدار دوستانه منطقی نیست

عضو کادر فنی تیم‌ ‌ملی والیبال جوانان گفت: بازیکنان جوانی که به تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شوند در برخورد با هم تیمی های‌شان وانمود می‌کنند که خیلی بازیکن بهتری هستند و هم بازی‌هایشان در تیم جوانان را قبول ندارند.

مسعود آرمات

مسعود آرمات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تمرینات تیم‌ ‌ملی والیبال یک ماه باقی‌ مانده به آغاز لیگ ملت‌های والیبال، اظهار کرد: به نظرم تمرینات به موقع شروع شد. در حال‌ حاضر هم کادر فنی مجبور است فشار زیادی در تمرینات به بازیکنان وارد کند چرا که پس از اتمام لیگ برتر اکثر بازیکنان به جز آنهایی که در پلی‌آف بودند، تمرین خاصی نداشتند. باید فشردگی تمرینات بیشتر شود تا بازیکنان به آمادگی کامل برسند تا در هفته‌های سخت لیگ ملت‌ها بتوانند کمک حال تیم‌ ‌ملی باشند.

او با انتقاد از کم بودن اردوهای تدارکاتی و دیدارهای دوستانه تیم‌ ‌ملی والیبال، اظهار کرد: به نظر من واقعا برگزاری یک اردو برون مرزی و دو دیدار دوستانه خیلی کم است و احتمالا نتوانسته اند بازی دوستانه ای را برنامه‌ریزی کنند. ما نمی دانیم سیاست کولاکوویچ چیست؟ این که گفته شده چون لیگ‌های کشورهای دیگر تمام نشده نمی‌توان بازی دوستانه ترتیب داد به نظرم حرف منطقی نیست و باید کادر فنی تیم‌ ‌ملی در این باره جواب بدهد. مطمئن هستم فدراسیون رایزنی‌هایی کرده چرا که کادر فنی بهتر از هر کسی می داند که تیم‌ ‌ملی نیاز به بازی تدارکاتی دارد. من الان اگر حرفی بزنم شاید بگویند که من از چیزی خبر ندارم و چون در تیم‌ ‌ملی نیستم این گونه حرف می‌زنم پس بهتر است کادر فنی تیم‌ ‌ملی در این باره صحبت کند.

مربی تیم‌ ‌ملی والیبال جوانان در خصوص حضور بلند مدت و به یک باره بازیکنان جوان و نوجوان در اردوی تیم‌ ‌ملی بزرگسالان و اثرات این حضور بر سایر رده‌های سنی، گفت‌: من در حال‌ حاضر در کادر فنی تیم‌ ‌ملی والیبال جوانان هستم و اگر حرفی هم بزنم مطمئن باشید که به خاطر حمایت و یا طرفداری از فرد خاصی صحبت نمی‌کنم. من مخالف این هستم که بازیکنان نوجوان یک دفعه به اردوی تیم‌ ‌ملی بزرگسالان دعوت شوند. اگر بحث بها دادن به جوانان است باید اشاره کنم در حال‌ حاضر جوانان دیگری داریم که لااقل لیاقت بودن در تمرینات تیم‌ ‌ملی را دارند،  ولی دعوت نشده اند. به نظرم در مورد  دعوت از نفرات نوجوان و جوان کولاکوویچ بد عمل می‌کند چرا که این بازیکنان دیگر علاقه‌ای به بازی در رده نوجوان و جوانان ندارند.

او افزود: هم اکنون شش بازیکن اصلی جوانان را دراختیار نداریم و کسانی هم خط خورده و به ما ‌اضافه شده‌اند تمایلی به بازی در ایران رده سنی ندارند و در برخورد با هم تیمی های‌شان چنین وانمود می‌کنند که خیلی بازیکن بهتری هستند و هم بازی‌هایشان در تیم جوانان را قبول ندارند. نفری که از اردوی بزرگسالان به جوانان ‌اضافه می‌شوند با یک دید دیگری به هم تیمی‌های‌شان نگاه می‌کنند تا کادر فنی به این بازیکنان بگوید که همه شما در یک حد هستید و شانس آورده اید که به تیم‌ ‌ملی دعوت شده اید و باید بهتر از بقیه کار کنید زمان می‌برد.

آرمات درباره راهکار پشتوانه سازی برای والیبال و جوان سازی تیم‌ ‌ملی، اظهار کرد: برای جوان سازی باید بازیکنانی که در رده سنی امید هستند دعوت شوند و حتی معتقدم بازیکنان  جوانان هم نباید به این سرعت به تیم‌ ‌ملی بزرگسالان دعوت شوند. خیلی بازیکن بهتر از همین نفرات نوجوان داریم که با وجود شرایط سنی خوب دعوت نشده‌اند.

عضو کادر فنی تیم‌ ‌ملی والیبال جوانان درباره خبرهای مبنی بر اضافه شدن چهار بازیکن تیم خاتم اردکان به تیم‌ ‌ملی “ب” به دستور رییس فدراسیون والیبال که در فضای مجازی منتشر شد آن هم در حالی که هنوز تیم‌ ‌ملی “ب” تشکیل نشده و سرمربی آن مشخص نیست، گفت‌: من این خبر را در فضای مجازی دیدم،  ولی بعید می دانم که رییس فدراسیون بگوید که این چهار نفر حتما باشند با توجه به شناختی که از ضیایی دارم بعید می دانم در حالی که هنوز تیم‌ ‌ملی “ب” تشکیل نشده و سرمربی آن مشخص نیست چنین حرفی بزند، چرا که بازیکنان را باید سرمربی دعوت کند و در این که صحبت ها صحت دارد اطلاعاتی ندارم.

او در ادامه‌ صحبت‌هایش راجع‌ به وضعیت تیم‌ ‌ملی “ب” بیان‌ کرد: معتقدم که خیلی دیر شده است تا سرمربی جدید انتخاب شود و بازیکنان به تیم‌ ‌ملی “ب” دعوت شوند احتمالا اردیبهشت ماه به پایان برسد و با این حال تنها یک ماه و نیم زمان باقی‌ مانده است. ‌بازی‌های آسیایی بسیار اهمیت دارد و باید هر چه‌ سریع‌تر با تعیین مربی ، بازیکنان تیم‌ ‌ملی “ب” نیز مشخص شود. نباید همه اختیارات در دست کولاکوویچ باشد ، زیرا تیم‌های دیگر نیز به عنوان تیم‌ ‌ملی به مسابقات مختلف اعزام می‌شوند و باید همکاری‌های لازم بین تیم‌های ملی وجود داشته باشد .

آرمات خاطر نشان کرد: اهمیت بازی‌های آسیایی زیاد است و هر مربی ایرانی افتخار می‌کند تا هدایت تیم‌ ‌ملی را در این بازی‌ها بر عهده داشته باشد. هر چند گفته می‌شود سیچلو هدایت تیم‌ ‌ملی “ب” را بر عهده خواهد گرفت، اما معتقدم مربیان داخلی بهتر می‌توانند نتیجه‌ بگیرند.

سرمربی سابق تیم‌ ‌ملی والیبال دانشجویان و تیم سایپا تهران درباره خط خوردن امیر حسین اسفندیار از اردوی تیم‌ ‌ملی بزرگسالان به دلیل پنج ‌دقیقه تاخیر، گفت‌: به نظرم این کار درستی بود. من خودم چون واقعا به نظم اعتقاد دارم به نظرم کار کولاکوویچ قابل قبولی است،  ولی خدا کند این موارد شامل حال همه باشد. وقتی مربی می‌گوید که بازیکنان باید ساعت ۱۰ باشند بازیکن باید ۱۵ ‌دقیقه به ۱۰ سر تمرین باشد و اگر پنج ‌دقیقه دیر کند یعنی ۲۰ ‌دقیقه تاخیر داشته است. این تنبیه قابل تحسین است،  ولی باید برای هر بازیکنی که بی نظمی می‌کند چنین تنبیه‌هایی اعمال شود.

مسعود آرمات، در پایان گفت‌: در حال‌ حاضر امیر حسین اسفندیار در اردوی تیم‌ ‌ملی والیبال جوانان است و با ما تمرین می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.