چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / آخوندی: پیگیر افزایش سقف وام خرید مسکن هستیم
آخوندی: پیگیر افزایش سقف وام خرید مسکن هستیم

آخوندی: پیگیر افزایش سقف وام خرید مسکن هستیم

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن صندوق مسکن یکم گفت: افزایش سقف تسهیلات خرید خانه نیز در دستور کار است.

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس آخوندی روز یکشنبه در حاشیه نخستین همایش هم اندیشی با تشکل های حرفه ای در جمع خبرنگاران، افزود: با مصوبه شورای پول و اعتبار سود تسهیلات برای خرید مسکن در بافت های فرسوده شهری از ۸ به ۶ درصد کاهش یافت و تلاش می کنیم که سقف تسهیلات نیز تا جایی که امکان دارد، افزایش یابد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: توسعه قطارهای حومه ای و اتصال چشمه بارها به شبکه ریلی از مهمترین اولویت های این وزارتخانه در توسعه حمل و نقل ریلی در کشور است.
آخوندی یادآور شد: در حوزه حمل و نقل ریلی وزارت راه وشهرسازی به دنبال اتصال چشمه های بار به شبکه است و برای همین منظور همواره در حال ۲ ، ۳ و ۴ خطه شدن شبکه ریلی در برخی از مسیرهای ریلی هستیم.
وی با اشاره به ضرورت توسعه قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهرها گفت: تشکیل قطارهای حومه ای مصوب برنامه ششم توسعه بوده و اساسنامه آن به هیات دولت تقدیم شده است و با راه اندازی آن شاهد تحولات بزرگی در بخش حمل ونقل کشور خواهیم بود.
آخوندی بیان کرد: برای توسعه حمل ونقل ریلی کشور قراردادهای خوبی با شرکت های خارجی منعقد شده و بخش خصوصی نیز در این راستا بسیار فعال شده است.
وزیر راه وشهرسازی درباره اجرای قانون دریافت مالیات از خانه های خالی گفت: مسئول پرداخت مالیات خانه های خالی سازمان امور مالیاتی است و ما نیز تلاش می کنیم که این مساله اتفاق بیافتد.
به گزارش کسب و کار نیوز، با حضور فعالان تشکل های حرفه ای در حوزه حمل و نقل و ساختمان و وزیر راه و شهرسازی نخستین همایش هم اندیشی با تشکل های حرفه ای امروز برگزار شد و عباس آخوندی در جریان مشکلات و چالش های مهم تشکل های حرفه ای در این دو بخش اقتصادی کشور قرار گرفت.
اقتصام**۱۱۰۸*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

عودت مبلغ بلیت مسافران باطلی، بدون کسری وجه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با توجه به بسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.