صفحه اصلی / فرهنگی / گردشگری بروجرد غریب مانده است
گردشگری بروجرد غریب مانده است

بروجرد شهری ارزان

گردشگری بروجرد غریب مانده است

بروجرد شهری ارزان، با ظرفیت‌های بسیار جذاب جهت استفاده گردشگران است و صنعت گردشگری یکی از راه‌های بسیار خوب جهت کاهش بیکاری در شهرستان است اما با این همه آثار تاریخی و طبیعی، در زمینه گردشگری و معرفی شهرستان به گردشگران موفق عمل‌ نشده است.

بروجرد شهری ارزان، با ظرفیت‌های بسیار جذاب جهت استفاده گردشگران است و صنعت گردشگری یکی از راه‌های بسیار خوب جهت کاهش بیکاری در شهرستان است اما با این همه آثار تاریخی و طبیعی، در زمینه گردشگری و معرفی شهرستان به گردشگران موفق عمل‌ نشده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ، اگر تبلیغات مناسبی در جهت شناساندن ظرفیت‌های این شهر انجام شود به طور حتم گردشگران بیشتری به شهرستان بروجرد سفر می‌کنند و به دنبال آن اشتغال نیز رونق خواهد گرفت.
شهاب ممدوحی شهردار بافت تاریخی بروجرد در این باره گفت: در شهر بروجرد زیرساخت‎های مناسبی برای جذب گردشگر نداریم.
وی خاطرنشان کرد: نبود هتل، مسافرخانه‎های مناسب، نبود فرهنگ گردشگری در بروجرد و نبود شناخت کافی مردم از صنایع و آثار تاریخی از جمله مشکلات شهر بروجرد است.
شهردار بافت تاریخی بروجرد تصریح کرد: در شهرستان بروجرد ۱۷۶ اثر تاریخی ثبت ملی وجود دارد که کمتر کسی با این آثار آشنایی دارد. شهر بروجرد از فضای طبیعی مطلوبی برخوردار است ولی با این فضا آشنایی کافی وجود ندارد.
وی بیان کرد: در بافت تاریخی شهر بروجرد خیابان‎ها یا باید یک‏طرفه شوند یا پیاده‌رو ایجاد شود و واحدهای مسکونی مطابق با بافت تاریخی بازسازی شوند.
پرهام، رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر بروجرد نیز در این باره گفت: کارهای خوبی در سطح شهر در زمینه گردشگری انجام می‎شود اما این کارها به‎صورت جداگانه‎ای انجام صورت می‎گیرد که آن برآیندی که انتظار می‎رود را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: طی چند سال آینده کلیه کارها توسط ماشین و دستگاه‎ها انجام می‎شود و بشر وقت بیشتری برای تفریح و گردشگری دارد.
رئیس کمیسیون گردشگری بروجرد تصریح کرد: در حوزه گردشگری ورشکستگی و تحریم وجود ندارد و هر چقدر در این زمینه سرمایه‎گذاری شود کم است. بروجرد در زمینه گردشگری ظرفیت بیشتری دارد که باید تلاش بیشتری نیز صورت گیرد.
همچنین حجت‎الله یارمحمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد اظهار کرد: ۱۷۵ اثر تاریخی در بروجرد ثبت آثار ملی شده که سه تا از آن‌ها ثبت معنوی است. از این تعداد ۲۱ خانه تاریخی، ۸ مسجد تاریخی، ۴۳ حمام تاریخی ارزشمند، دو مدرسه تاریخی، یک پل تاریخی، یک آب‌انبار، یک میراث طبیعی، ۲ قلعه تاریخی است.
وی تصریح کرد: بروجرد دارای ۶۱ صنایع‌دستی است که ۴۰ درصد این صنایع فعال نیست.
یارمحمدی اضافه کرد: وجود هشت مسجد تاریخی در بروجرد یک رکورد در غرب کشور است و حتی استان لرستان یک نمونه هم از این مساجد ندارد.
اشرف چگنی، عضو شورای اسلامی شهر بروجرد نیز گفت: شهر ما غریب مانده است که برای معرفی هرچه بیشتر صنایع و آثار تاریخی آن باید تلاش بیشتری شود. هنرهای دستی می‎تواند یک پتانسیل خوب برای درآمدزایی است ولی متاسفانه مکانی برای ارائه آن وجود ندارد.
متاسفانه نسبت به داشته‏‌هایمان عقب هستیم و نتوانسته از آن بهره ببریم باوجود در پیش بودن تابستان باید اقداماتی برای جذب گردشگر در نظر گرفته شود تا گردشگران با شهرستان بروجرد بیشتر آشنا شوند.

همچنین مطالعه کنید:

لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفرهای بین شهری

صرف نظر از وجود رستوران‌هایی که غذای خوش طعم و باکیفیت ارائه می‌دهند، بیشتر ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.