صفحه اصلی / استان ها / ضریب ۵۲ درصدی پوشش بیمه ای تأمین اجتماعی در ایلام
ضریب ۵۲ درصدی پوشش بیمه ای تأمین اجتماعی در ایلام

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام عنوان کرد

ضریب ۵۲ درصدی پوشش بیمه ای تأمین اجتماعی در ایلام

ایلام- غلامرضا محمدمرادی– خبرنگار کسب و کار: مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام گفت: در سال گذشته ضریب پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان 52 درصد بوده است.

ایلام- غلامرضا محمدمرادی– خبرنگار کسب و کار: مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام گفت: در سال گذشته ضریب پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان ۵۲ درصد بوده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، سهیلا ملکشاهی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهارداشت: استان ایلام از لحاظ پوشش بیمه ای جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد که این رتبه در نوع خود بی سابقه بوده است.
وی با اشاره به اینکه با هدف حمایت از کالای ایرانی قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان اجرا می شود، افزود: ۶۶ درصد از احکام مطالباتی به صورت الکترونیک ابلاغ می شود که این کار به تسهیل در امور کارفرمایی می انجامد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام در خصوص بیمه خبرنگاران استان مقرر شده با ارائه مستندات از جمله فیش حقوقی، لیست بیمه شدگان و ادرس کارگاه در یکی از شعب سازمان در استان نسبت به بیمه انان اقدام شود، بیان داشت: بیمه نویسندگان جزو بیمه مشاغل آزاد محسوب شده و این نوع بیمه از ١٨ درصدی که بیمه گذار پرداخت می کند تامین می شود.
سهیلا ملکشاهی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر کارگر در صف نام نویسی بیمه تحت پوشش سازمان قرار دارند که سهم استان ایلام از این رقم بیش از ٢ هزار است، ادامه داد: در سال گذشته ٨ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده اجباری به لیست بیمه شدگان استان اضافه شده و ٣۰ هزار نفر نیز برای اولین بار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.
وی با بیان این مطلب که تمام هزینه های این سازمان از محل حق بیمه پرداخت می شود که با تعامل و همکاری تمامی مطالبات وصول شده و در این راستا کارگاهی در استان تعطیل نشده است، بیان کرد: سازمان در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه خدمات غیر حضوری اقدامات مناسبی را انجام داده است که می توان به راه اندازی سامانه متمرکز حقوق مستمری بگیران و بیمه شدگان و … اشاره کرد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه سازمان با راه اندازی و مجهز نمودن سازمان به وسایل سخت افزاری و نرم افزار در کشور در رتبه دوم قرار دارد، افزود: برای جلوگیری از سوء استفاده از حق بیمه شدگان، سازمان تامین اجتماعی بازرسان را مکلف به بازرسی از ساختمان ها و ارائه لیست کارگران بیمه شده نموده است.

همچنین مطالعه کنید:

طوفان ۷۶۹ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید محبی روز شنبه ۲۴ تیر اظهارکرد: در پی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.