صفحه اصلی / اجتماعی / انتقال خون برای متولدان ۷۳ به بعد فراخوان داد
انتقال خون برای متولدان ۷۳ به بعد فراخوان داد

انتقال خون برای متولدان ۷۳ به بعد فراخوان داد

مدیر عامل سازمان انتقال خون جوانان متولد سال 1373 به بعد را برای اهدای خون و مشارکت در سلامت خون فراخواند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون جوانان متولد سال ۱۳۷۳ به بعد را برای اهدای خون و مشارکت در سلامت خون فراخواند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازسازمان انتقال خون، علی‌اکبر پور فتح‌الله با اشاره به اقدامات انجام شده برای واکسیناسیون علیه هپاتیت B گفت: از سال ۱۳۷۳ به بعد واکسیناسیون کشوری علیه هپاتیت B در همه نوزادان متولد شده در کشور به صورت یک برنامه ملی و کشوری صورت پذیرفته است.
وی افزود: بنابراین افراد متولد ۱۳۷۳ به بعد علیه ویروس هپاتیت B واکسینه و ایمن شده‌اند و شیوع هپاتیت در این گروه بسیار پایین‌تر و است و این گروه سنی سالم‌ترین افراد برای اهدای خون هستند.
پورفتح الله گفت: با توجه به اینکه سن شروع اهدای خون در ایران ۱۸ سال است، جوانانی که اکنون در سن ۱۸ تا ۲۱ سالگی هستند، ایده‌آل‌ترین و بهترین گروه سنی برای مشارکت در سلامت خون هستند.
مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به جهت‌گیری جامعه به سوی سالمندی، گفت: وقتی جامعه به سوی سالمندی پیش می‌رود مصرف خون و فرآورده‌های آن افزایش می‌یابد و نزدیک به ۲٫۳ درصد خون مصرف شده در سنین بالای ۵۰ سالگی به علت افزایش بدخیمی‌ها و اعمال جراحی است.
وی اضافه کرد: از طرف دیگر کانون‌های خون‌سازی در سنین پس از ۶۰ سالگی کاهش می‌یابد. سازمان انتقال خون از عزیزان با سن بالاتر از ۶۵ سال خون دریافت نمی‌کند؛ به عبارت دیگر در سالمندی جوامع، هم اهداکنندگان خون کاهش می‌یابند و هم حجم مصرف خون و فرآورده‌های خونی افزایش می‌یابد.
پورفتح‌الله افزود: با توجه به اینکه جامعه ایران به سوی سالمندی حرکت می‌کند، سرمایه‌گذاری روی جوانان و گرایش متولدان سال ۱۳۷۳ به بعد، اهدای خون مستمر می‌تواند نقش موثری در سلامت و کفایت خون و فرآورده‌های آن داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان انتقال خون پیشگام در برنامه‌های سلامت و کفایت خون در میان کشورهای در حال توسعه است، افزود: به طوری که با برنامه‌ریزی انجام شده در زمینه اهداکنندگان خون هم‌اکنون شاخص شیوع عفونت‌های قابل انتقال خون از طریق خون در جامعه اهداکنندگان خون در ایران ۱۰ برابر کمتر از جامعه طبیعی است و طی پنج سال گذشته شاهد کاهش نسبت شیوع عفونت‌های قابل انتقال از طریق خون بوده‌ایم.
به گزارش ایرنا، سالانه در کشور بیش دو میلیون و ۱۰۰هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند و در حال حاضر شاخص اهدای خون در کشور نیز ۲۷ نفر به ازای یک هزار نفرجمعیت است که شاخص خوبی در دنیا محسوب می شود.

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.