صفحه اصلی / اجتماعی / یکی از مهارت های مهم فیلمنامه نویسی «معاشرت» است
یکی از مهارت های مهم فیلمنامه نویسی «معاشرت» است

فیلمنامه نویس سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر:

یکی از مهارت های مهم فیلمنامه نویسی «معاشرت» است

مدرس فیلمنامه نویسی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با بیان اینکه معاشرت و توانایی ارتباط با دیگران یکی از مهارتهای مهم یک فیلمنامه نویس است، گفت : فیلمنامه نویس به شدت نیازمند پژوهش و تحقیق است و برای همین باید به نحوه تعامل با افراد مختلف آگاه باشد.

مهران کاشانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا، ادامه داد: برای نمونه وقتی مجید مجیدی از من خواست تا در پروژه فیلم «آن سوی ابرها» همکاری کنم، علاوه بر تحقیقات کتابخانه ای، بین مردم هندوستان رفتم و در آنجا تحقیقات میدانی انجام دادم. این اتفاق وقتی می افتد که فیلمنامه نویس نفس معاشرت را بداند و بشناسد.
کاشانی با تاکید بر اینکه در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر نسبت به دوره های قبل این رویداد، برنامه ریزی بهتر و منسجم تری برای برگزاری کارگاه ها شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: فکر می کنم هنوز کارگاه ها می توانند زمان طولانی تری داشته باشند.
این فیلمنامه نویس با ابراز امیدواری بر ارتباط پایدار جشنواره جهانی فیلم فجر با دانشجویانی که در دارالفنون حضور دارند، این موضوع را باعث ارتباط بیشتر سینمای ایران با جهان دانست.
کاشانی با بیان اینکه سطح دانشجویان بخش دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر نسبت به سال گذشته بهتر و تنوع جغرافیایی آنها بیشتر شده است، گفت: در سال های گذشته تعداد اروپایی ها کمتر بود ولی امسال افزایش پیدا کرده است. همچنین در کلاس های ایرانی، شرکت کننده ها گزینش خوبی شده بودند که منابع و کتاب های معتبر را می شناختند.
فیلمنامه نویس فیلم «دختر» با بیان اینکه اتفاق خوب دیگر در برگزاری کارگاه های امسال، تخصصی تر برگزار شدن است، تصریح کرد: سال گذشته در کارگاه های فیلمنامه نویسی از اساتید غیر فیلمنامه نویس هم برای تدریس دعوت شده بود. اما به نظرم این درست نیست.
وی افزود: همانطور که من نباید کارگردانی تدریس کنم، فرد غیر متخصص نباید فیلمنامه نویسی تدریس کند. حتی اگر سابقه ای داشته باشد. بهتر این است که مدرس باشد و بر مفاهیم فیلمنامه نویسی مسلط باشد.
وی ادامه داد:همچنین به نظرم یک چیزهایی با کارگاه ها تعارض دارد. مثلاً دانشجویان را به گردش می فرستند و این باعث خستگی آنها در کلاس می شود.
کاشانی با ابراز امیدواری از اینکه ارتباط دانشجویان با جشنواره جهانی فیلم فجر پس از جشنواره نیز باقی بماند، گفت: امیدوارم از دانشجویان حداقل کسانی که وارد سینمای حرفه ای می شوند ارتباطشان با جشنواره باقی بماند. چرا که این موضوع می تواند در آینده پنل ارتباطی سینمای ایران با جهان شود.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) در تهران برگزار می شود.
فراهنگ**۹۲۴۶**۶۰۷۵

همچنین مطالعه کنید:

صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در سال ۱۳۸۸ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.