صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / پذیرش تکثر و چندصدایی با فعالیت نهادهای مدنی محقق می‌شود

در نهمین کنگره حزب جوانان ایران اسلامی مطرح شد؛

پذیرش تکثر و چندصدایی با فعالیت نهادهای مدنی محقق می‌شود

نهمین کنگره حزب جوانان ایران اسلامی با سخنرانی دبیرکل سابق و فعلی این تشکل سیاسی اصلاح طلب برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی علیخانی دبیرکل پیشین حزب جوانان ایران اسلامی در این جلسه با بیان اینکه مشارکت هوشمندانه، هدفمند و مبتنی بر برنامه در امور مختلف از طریق نهادهای مدنی محقق می شود، گفت: بنابراین جایگاه این نهادها نیازمند تقویت و حمایت است.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب ادامه داد: بطور خاص احزاب نیز به آموزش پذیرش تکثر و چندصدایی می پردازند. جایی که باید آموخت علاوه بر ما دیگران هم هستند، حق دارند و باید صدایشان شنیده شود.

عضو شورای مرکزی حزب جوانان ایران اسلامی افزود: توسعه فعالیت احزاب را مانع از فعالیت های غیر قانونی و محفلی از یکسو و ایجاد شفافیت در عرصه سیاسی از سوی دیگر دانست.

وی با اشاره به فعالیت نمایندگان حزب در شورای عالی اصلاح طلبان، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای مرکزی خانه احزاب گفت: قانون فعلی و جدید احزاب مورد نقد اکثر جریان های سیاسی و اکثر اعضای فراکسیون های اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلین به آن نقد دارند.

وی از فراهم شدن زمینه های لازم برای اصلاح قانون احزاب خبر داد و گفت: کمیته های مشترکی میان خانه احزاب، دولت (وزارت کشور) و مجلس (مرکز پژوهشها و کمیسیون ذیربط) شکل گرفته و ان‌شاءالله با همفکری همه احزاب و تعامل با دولت و مجلس، این قانون اصلاح خواهد شد.

همچنین محمد خون چمن دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی نیز در این کنگره اظهار کرد: کلید توسعه همه جانبه کشور است بیش از دو دهه است که در عرصه پر فراز و نشیب سیاست ایران اسلامی تلاش داشته تا فعالیت سیاسی خود را در چارچوب قانون، گسترده تر از گذشته دنبال نماید.

وی افزود: حزبی که در طول بیست سال عمر پویا، شاداب و فعال خود، با بستر سازی برای مشارکت قانونی و شناسنامه دار جوانان در عرصه سیاست، مبنا و محور فعالیتش را تقویت و اجرایی شدن شعارهای اساسی و کلیدی انقلاب یعنی استقلال آزادی، جمهوری اسلامی، قرار داده و اعتقاد و عمل به این اصول را زمینه ساز سربلندی، پیشرفت و استمرار نظام جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان ایران میداند و معتقد است اعتقاد و عمل به این اصول باید فصل مشترک همه جریانات سیاسی دلسوز به نظام باشد و برای دستیابی کامل به این اصول گفتمان اصلاحات را بهترین رویکرد می‌داند و ماموریتی که برای خود در راستای تحقق کامل این اصول  و سربلندی ایران عزیز تعریف کرده است تبیین اندیشه و عمل اصلاح‌طلبانه و تلاش برای نهادینه ساختن آن در همه شئون جامعه است.

وی تاکید کرد: حزب جوانان ایران اسلامی تنبه دادن  خود وسایر مخاطبین و جریانات سیاسی دلسوز نظام و ایران را به این نکته که طول عمر و ادامه حیات هر نظام سیاسی بسته به میزان پذیرش رویکرد اصلاح طلبانه در درون آن نظام است و اگر سیستمی اصلاح در درون خود را برنتابد منجر به سوق دادن مطالبات به سمت و سوی اصلاح اصل سیستم خواهد شد را سرلوحه کار خود قرار داده و بستن راه های اصلاح را منجر به ایجاد فاصله و کاهش اعتماد بین مردم و حاکمیت و قرارگرفتن مدیریت کشور در دست افراد ضعیف و خانه نشین شدن شایستگان و ایجاد وضعیت نابسامان سیاسی، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و به مرور زمان از دست رفتن فرصت و کاهش اثر بخش شدن مسیر اصلاح میداند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بنابر این حزب جوانان ایران اسلامی ماموریت خود در  چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ را، بستر سازی برای مشارکت جوانان در عرصه های سیاسی و اجتماعی و ایجاد امید در آنان با حرکت در مسیر نشر و تبیین اندیشه اصلاح‌طلبانه میداند و بر این باوراست که در مسیر توسعه، ضمن استفاده از تمامی توانمندی‌‏های کشور برای توسعه شایسته است که از جوانان به عنوان نسلی پویا، بالنده، دارای تخصص و تعهد که خواهان ایفای نقش هر چه مؤثرتر در پیشرفت مملکت هستند بهره برد.  

وی افزود: حزب جوانان ایران اسلامی وحدت، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی را مهم‌ترین نیاز امروز نظام برای تامین منافع ملی و هم افزایی در این راستا دانسته و معتقد است این مهم جز از راه درک شرایط، مذاکره و گفت‌وگو و اولویت دادن به منافع ملی بجای منافع فردی و جریانی، به دست نمی‌آید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت: مهمترین مولفه برای ورود به این مسیر اعتمادسازی دوسویه بین حاکمیت و ملت و نگاهِ رو به آینده بر اساس منافع ملی، فارغ از گرایش‌های سیاسی و حزبی، همه‌ی فعالان عرصه‌ی سیاست میباشد و نگاه مبتنی بر منافع فردی و جریانی و دست کم گرفتن و یا قلع و قمع و حذف رقبا از صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی بدون توجه به مقبولیت و جایگاه اجتماعی آنان، بی توجهی به مطالبات قانونی مردم، ایجاد حاشیه امن و دوپینگ برای یک جریان سیاسی خاص، گسترش فساد سیستماتیک، نتیجه ای جز تضعیف نظام و ایران و فاصله گرفتن از آرامش، امنیت و توسعه نخواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.