صفحه اصلی / اجتماعی / مستندسازان ایرانی خیلی خوشبخت هستند
مستندسازان ایرانی خیلی خوشبخت هستند

مستندساز ایتالیایی:

مستندسازان ایرانی خیلی خوشبخت هستند

«چچیلیا مانیینی» پیشکسوت فیلم های مستند ایتالیا، از ایران به عنوان کشوری با موزه های فراوان یاد کرد که سوژه های خوبی را برای مستندسازان فراهم می کند و به همین دلیل مستندسازان ایرانی را خیلی خوشبخت دانست.

مانیینی در حاشیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چارسو به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: کسانی که می خواهند در ایران مستندساز شوند، انسان های خیلی خوشبختی هستند. چون یک مستندساز باید موزه های مختلفی را ببیند تا بتواند فیلم های مستند بسازد و ایران پر از موزه های بسیار زیباست که برای مستندسازی قابل استفاده است.
وی که به عنوان نخستین زن مستندساز ایتالیا پس از جنگ دوم جهانی شهرت یافته است، افزود: رفتن به موزه و دیدن آثار تاریخی در موزه ها می تواند به مستندسازان ایده بدهد.
این پیشکسوت عکاسی و ساخت مستند در ایتالیا افزود: البته مستندسازان ایرانی علاوه بر استفاده از موزه های فراوان، شاعری همچون فردوسی دارند و اگر اشعار این شاعر بزرگ را بخوانند و در ذهن خود بسپارند، می توانند با ریتم و آهنگ اشعار فردوسی به ساخت مستندهایی بپردازند که فیلم هایی فوق العاده خواهد شد.
وی درباره اهمیت جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: فیلم های بسیاری از سراسر جهان برای این جشنواره ارسال می شود و ایران می تواند این فیلم ها را در تمام آسیا پخش کند. در واقع ایران می تواند به عنوان مرکزی برای راهیابی فیلم ها به مناطق مختلف آسیا باشد.
مانیینی درباره اهمیت فیلم مستند گفت: در همه جای دنیا مرسوم است که مردم برای سرگرمی به تماشای فیلم می نشینند و به همین دلیل به سراغ فیلم های داستانی و سینمایی می روند و بیشتر مردم جهان تصور می کنند که فیلم های مستند سرگرم کننده نیستند و به همین دلیل به سراغ این فیلم ها نمی روند در حالی که این تلقی اشتباه است.
وی تاکید کرد: فیلم های مستند به انسان یک تصویر واقعی می دهد و این مساله مهمترین چیزی است که هنگام دیدن فیلم با آن روبه رو می شوید.
این مستندسازی ایتالیایی درباره سابقه کاری خود گفت: من به مستندهایی می پردازم که به موضوع زن در ایتالیا اختصاص دارد و طی ده ها سال با ساختن چنین فیلم های مستندی توانستم ثابت کنم که زنان نیز می توانند فیلم بسازند و جذابیت کارهای من در این است که زنان کاری را برای زنان انجام می دهند.
وی که در زمان حمله آمریکا به ویتنام در ویتنام شمالی حضور داشته، اظهار داشت: من در آن زمان در شمال ویتنام زندگی می کردم و می خواستم به کمک همسرم مستندی از جنگ ویتنام بسازم. البته مستندی که مربوط به جنگ میان جنوب و شمال ویتنام بود. در آن زمان در جنوب ویتنام همه چیز آمریکایی بود و در شمال همه ویتنامی بودند ولی کسانی که در شمال ویتنام بودند، توانستند هم فرانسوی ها و هم آمریکایی ها را شکست دهند.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از پنجشنبه (۳۰ فروردین) آغاز شد و امروز (جمعه) به کار خود پایان می دهد.
فراهنگ**۱۰۰۳**۱۳۶۸

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.