صفحه اصلی / استان ها / قم / مردم در روند تولید با مشکلات مالیاتی، سود کلان و مانع تراشی مواجه‌اند
مردم در روند تولید با مشکلات مالیاتی، سود کلان و مانع تراشی مواجه‌اند

آیت الله مکارم شیرازی:

مردم در روند تولید با مشکلات مالیاتی، سود کلان و مانع تراشی مواجه‌اند

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت: مردم در روند تولید با مشکلات مالیاتی و سود کلان و مانع تراشی مواجه اند و تا این مشکلات حل نشود در تولید کالا و اشتغال موفق نمی شویم.

مکارم شیرازی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وی، با قدردانی از تلاش وزیر عنوان کرد: برخی از فعالیت‌ها در گزارش قابل توجه است اما باید تلاش بیشتری برای رفع مشکلات داشت.

این مرجع تقلید شیعه افزود: مسائل اجتماعی به یکدیگر گره خورده است. فارغ التحصیلان جامعه پس از اتمام تحصیل، درس‌هایشان با نیازهای جامعه نمی‌سازد و متاع آن‌ها را نمی‌خرند.

وی اظهار کرد: قرار بود این جوانان مهارت‌هایی را یاد بگیرند تا وقتی در جامعه وارد می‌شوند، بتوانند به اشتغال بپردازند، اما تعادل میان عرضه و تقاضا در این باره وجود ندارد.

کار در جامعه عار نباشد

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ کار خاطرنشان کرد: باید کار و تلاش فرهنگ سازی شود وگرنه بیکاری افزایش می‌یابد، بسیاری از جوانان دوست ندارند هر شغلی انجام دهند و این شغل‌ها به اتباع واگذار می‌شود.

این مرجع تقلید شیعه تصریح کرد: فرهنگ کار باید در دانشگاه و رسانه تبیین شود، جامعه باید کار را عبادت و افتخار بداند، وقتی پیامبر (ص) دست کارگر را می‌بوسید، نشان می‌دهد کار ارزش والایی دارد، اما متاسفانه در جامعه برخی از جوانان تن به کار نمی‌دهند.

وی در مورد دغدغه‌های تولید کالای ایرانی نیز گفت: مردم در روند تولید با مشکلات مالیاتی و سود کلان و مانع تراشی مواجه‌اند و تا این مشکلات حل نشود، در تولید کالا و اشتغال موفق نمی‌شویم.

این مرجع تقلید شیعه افزود: در خارج از کشور وام ها با سود کم پرداخت می‌شود، اما در ایران ۲۸ تا ۳۰ درصد سود دارد، بسیاری از کارخانه‌ها با این مشکلات تعطیل شدند، چرا که تولید گران انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اخیرا اعلام شد نباید برخی از کالاها را گران کنند، در حالی که افزایش قیمت دلار بر قیمت‌ها اثر گذاشت؛ باید دلار کنترل می‌شد، ضروری است دولت به این دغدغه‌ها رسیدگی کند.

وی خاطرنشان کرد: یک عزم عمومی و همراهی و تعامل نیاز است تا جوانان وارد اشتغال شوند، اگر کار در جامعه عار نباشد و تولید کننده و مصرف کننده حمایت شوند، می‌توان مشکلات را حل کرد.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: باید با امیدواری به آینده نگاه کرد؛ به نظر من بن بست در هیچ مساله‌ای وجود ندارد و می‌توان مشکلاتی مانند بیکاری را از بین برد، اسلام تعلیمات ارزشمندی ارائه کرده مثلا کاشت درخت و نگهداری دام پاداش دارد، ما نیز با نگاه به تعالیم اسلام به سمت تولید برویم.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.