صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ماموران گمرک چهار کیلوگرم مواد مخدر از کابین کامیونی کشف کردند
ماموران گمرک چهار کیلوگرم مواد مخدر از کابین کامیونی کشف کردند

ماموران گمرک چهار کیلوگرم مواد مخدر از کابین کامیونی کشف کردند

ماموران گمرک جمهوری اسلامی ایران به کمک سگ های مواد یاب موفق به کشف چهار کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش از داخل کابین راننده یک کامیون شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز از گمرک، این میزان مواد مخدر شامل ۲ کیلو گرم تریاک و ۲ کیلوگرم حشیش بود که در گمرک دوغارون کشف و ضبط شد .
در این عملیات، راننده کامیون که متهم به قاچاق مواد مخدر بود با پیشنهاد رشوه ۵۰ میلیون ریالی قصد اغفال و تطمیع مامور گمرک را داشت که مامور گمرک رشوه را رد کرد.
بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ، گمرک ایران در مبارزه با قاچاق برای دو سال متوالی رتبه اول را در بین گمرکات کشورهای جهان کسب کرده است .
به گزارش کسب و کار نیوز، نخستین مرکز آموزش سگهای موادیاب در آذرماه ۱۳۹۶ توسط کونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک در تهران افتتاح شد. تیم بازرسی مربیان سمگا در ۱۳ گمرک ورودی و خروجی مستقر است.
گمرک ایران قرار است بر اساس برنامه تعیین شده، سالیانه با خرید و آموزش ۲۰ سگ مواد یاب، در طی ۵ سال نیاز خود را تامین کند.
همچنین در فروردین ماه امسال دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل، پس از کسب رتبه اول ایران در مبارزه با قاچاق انواع مواد مخدر و روانگردانها در دنیا، هشت قلاده سگ مواد یاب به گمرک ایران اهدا کرد.
در پی انتقال این هشت قلاده سگ مواد یاب، شرکت هلندی طرف قرارداد سه تن از اساتید مجرب خود را جهت برگزاری دوره آموزشی ۶ هفته ای برای مربیان سگ های مواد یاب گمرک جمهوری اسلامی اعزام کرده و این دوره آموزشی در حال برگزاری است.
ماموران گمرک ایران در سال ۹۶ موفق به کشف ۱۵۳ تن انواع مواد مخدر و پیش سازهای سنتی و صنعتی مواد مخدر شدند؛ رقمی که در مقایسه با سال ۹۵ حدود ۶۰۰ درصد رشد را نشان می دهد.
اقتصام**۹۱۳۲** ۶۰۷۵

همچنین مطالعه کنید:

جزییات واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم/ ۴۶ درصد واحد‌های روستایی مقاوم نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران به گزارش خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.