صفحه اصلی / اجتماعی / عرضه تجاری آثار سینمایی در عرصه بین‌الملل تسهیل می شود
عرضه تجاری آثار سینمایی در عرصه بین‌الملل تسهیل می شود

با همکاری سازمان سینمایی و سازمان توسعه و تجارت :

عرضه تجاری آثار سینمایی در عرصه بین‌الملل تسهیل می شود

معاون توسعه فناوری سازمان سینمایی اعلام کرد: سازمان سینمایی و سازمان توسعه و تجارت برای آسان سازی عرضه تجاری آثار سینمایی و حمایت معنوی، حقوقی و مالی فیلمها در عرصه بین‌الملل همکاری می کنند.

رمضانعلی حیدری خلیلی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: مسیر حرکت سینمای ایران در برنامه جامع سینمایی با اهداف دهگانه که در سال ۹۶ تدوین شده تعیین شده است.
وی افزود: یک بخش از اهداف تعریف شده در این سند، بخش بازارهای بین المللی سینمای ایران است که در این مسیر یکی از برنامه های در حال پیگیری، تفاهم و همکاری با سازمان توسعه و تجارت است.
حیدری خلیلی، هدف از این همکاری را استفاده از ظرفیتهای سازمان توسعه و تجارت در مسیر توسعه و تسهیل امور سینمایی در عرصه بین الملل و رفع نیازهای موجود در این زمینه عنوان کرد.
وی تاکید کرد: پیش از این سندی برای تعریف کار مشترک سازمان سینمایی و سازمان توسعه و تجارت نبوده و تقسیم کاری بین ما صورت نگرفته بود.
معاون سازمان سینمایی ادامه داد: پس از این تفاهم، هر کدام از این گروه ها می توانند از ظرفیت های نهادی خودشان استفاده کنند تا سینمای ایران از منافع این همکاری به طور کامل بهره مند شود.
وی اضافه کرد: تاکنون نشست هایی با حضور رئیسان این دو سازمان و جلساتی هم با حضور مدیران کل برگزار شده و پس از اتمام کار جشنواره سی و ششم جهانی فیلم فجر، برای روشن شدن مفاد این تفاهم‌نامه جلسات نهایی برگزار می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، برای اولین بار در دوره صدارت سیدرضا صالحی امیری بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وی در نشست مشترک با اعضای فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه های مجازی از تدوین برنامه جامع ۱۰ ساله سینمایی سخن گفته بود.
محمدمهدی حیدریان رییس کنونی سازمان سینمایی هم پیش تر گفته بود: برنامه جامع سینما شعار یک جمله ای دارد؛ «اخذ سهم از بازار جهانی» و این کل فعالیت ما را چه در سازمان سینمایی و چه در بخش خصوصی بر حول خودش شکل می دهد.
وی اخیرا نیز عنوان کرده بود که برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر به شکل مستقل در راستای تحقق همین سند است.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از پنجشنبه (۳۰ فروردین) در تهران آغاز شده و امشب، هفتم اردیبهشت به کار خود پایان می دهد.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵**۶۰۷۵

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.