صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برنامه وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ نهادهای فرهنگی دانشجویی
برنامه وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ نهادهای فرهنگی دانشجویی

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت خبرداد

برنامه وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ نهادهای فرهنگی دانشجویی

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی در وزارت بهداشت در سال جاری تقویت زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی نهادهای فرهنگی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

کانون فرهنگی دانشجویی

دکتر امیر للگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در سال ۹۶ یکی از سیاست‌ها در معاونت فرهنگی وزارت بهداشت این بود که متناسب با تنوع فرهنگی در دانشگاه‌ها زیر ساخت‌هایی فراهم شود تا دانشجویان با دیدگاه‌ها و سلایق مختلف بتوانند در مجموعه فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت کنند.

وی افزود: در سال گذشته تلاش کردیم به لحاظ  کمی در حوزه کانون‌های فرهنگی به تعدد و تکثر خوبی برسیم به طوریکه در حال حاضر بالغ  600کانون فرهنگی فعال در موضوعات مختلف در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه انجمن‌های علمی که در سال ۹۴ شکل گرفته بود در سال ۹۶ توسعه پیدا کرد ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ انجمن علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داریم و همچنین سعی شده است تنوع بیشتری به حوزه نشریات دانشجویی بدهیم به طوری‌که هم اکنون بالغ بر ۸۰۰ نشریه فعال در دانشگاه‌ها علوم پزشکی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ تلاش کردیم سیاست و برنامه معاونت فرهنگی وزارت بهداشت را به سمت کیفی سازی برنامه‌های فرهنگی  پیش ببریم و تمرکز بیشتری بر کیفیت برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشیم.  

للگانی با اشاره به برگزاری دو جشنواره مهم تیتر ۱۰ و جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: در جشنواره نشریات دانشجویی “تیتر ۱۰ ” سه مجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت  و دانشگاه آزاد حضور داشتند و همچنین هشتمین جشنوراه فرهنگی وزارت بهداشت رانیز سال گذشته برگزار کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که در کنار برگزاری جشنواره‌ها و کمک به پویایی و نشاط در جو دانشگاه‌های علوم پزشکی، زیرساخت‌های نهادهای دانشجویی که در داخل دانشگاه داریم را قویتر کنیم و از دانشجویانی که علاقه به حوزه های مختلف فرهنگی دارند حمایت کنیم و بستر حضور آن ها را در این نهادها فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم بستری فراهم کنیم تا  مطابق آیین نامه‌ها و سندهای بالا دستی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد دانشجویان بتوانند به سهولت درخواست تاسیس کانون های فرهنگی را بدهند و با موافقت دانشگاه ها همه دانشجویان در حوزه های مرتبط با علاقه مندی خود در این کانون ها فعالیت کنند و در واقع  هر کسی مایل بود در یکی از این مجموعه های دانشجویی کار کند بتواند با سرعت بیشتری مجوز  آن را دریافت و فعالیت خود را آغاز کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.