صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پیشنهاد نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا درباره قدس
پیشنهاد نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا درباره قدس

پیشنهاد نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا درباره قدس

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده تا به همراه سازمان همکاری اسلامی نشستی را درباره مسأله فلسطین و شهرقدس در استانبول برگزار کنند.

بیت المقدس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت النشره، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در بیانیه‌ای پس از دیدار با فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یوسف بن احمد العثیمیین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) و ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین، اظهار کرد: نمایندگان دو طرف در حال بررسی موضوعات مورد بحث در این نشست و زمان بندی آن هستند.

چاووش اوغلو افزود: این نشست با موگرینی بسیار مثمر ثمر بود. ما به عنوان نماینده سازمان همکاری اسلامی با اتحادیه اروپا مسائل و مشکلاتی را که امروز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم مورد بررسی قرار دادیم که یکی از این مسائل مسأله فلسطین و قدس بود.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در این نشست درباره چگونگی مقابله با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت اسرائیل از تل آویو به قدس، ارائه کمک به ملت فلسطین و همچنین یافتن جایگزینی برای کمک‌هایی که آمریکا مانع از رسیدن آن به فلسطین شده است، بحث و رایزنی شد.

همچنین وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که ترکیه و اتحادیه اروپا از حل مسأله فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.