صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نماینده بستان‌آباد: عدم ساماندهی کودکان متکدی آسیب‌های اجتماعی غیرقابل بازگشتی دارد
نماینده بستان‌آباد: عدم ساماندهی کودکان متکدی آسیب‌های اجتماعی غیرقابل بازگشتی دارد

نماینده بستان‌آباد: عدم ساماندهی کودکان متکدی آسیب‌های اجتماعی غیرقابل بازگشتی دارد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی کودکان متکدی، تاکید کرد: عدم ساماندهی متکدیان موجب ایجاد آسیب‌های اجتماعی غیرقابل بازگشت می‌شود.

کودکان متکدی

محمد وحدتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ضرورت ساماندهی کودکان متکدی و تاکید بر لزوم طرح این موضوع در مجلس، گفت: طرح چنین موضوعی نیاز است و باید در اولویت کار قرار گیرد. فعلا در کمیسیون اجتماعی چنین موضوعی مطرح نیست منتها طرح آن نیاز است. ما باید در خصوص حل مشکل افراد متکدی قوانین خوبی داشته باشیم یعنی قوانینی که حافظ منافع این افراد باشد.

وی افزود: همچنین متولیان این امر یعنی دولت، وزارت کشور و بهزیستی و سایر متولیان باید با رعایت موازین و اجرای قوانین به این امر اهتمام ورزند و موجب راحتی این عزیزان و برچیده شدن این موضوعات باشند. ما قوانینی در این خصوص داریم و دولت باید با اجرای این قوانین بتواند با این امر مبارزه کند.

نماینده مردم بستان‌آباد بیان کرد: اگر در جایی هم خلاء قانونی وجود داشته باشد حتما در صحن مجلس و همچنین در کمیسیون اجتماعی کمک خواهیم کرد. اگر لایحه‌ای به منظور اصلاح قانون در این خصوص نیاز باشد حتما آن را بررسی خواهیم کرد و با تصویب آن به کمک این عزیزان خواهیم رفت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه پس از ساماندهی کودکان متکدی انجام اقداماتی در خصوص آتیه و آینده آنها باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: مرحله دوم مهمتر از مرحله اول است. ما باید یک برنامه‌ریزی دقیقی در این باره انجام دهیم و باید در این خصوص به یک آمادگی برسیم. برای مثال باید از تعداد این افراد آگاه باشیم و نسبت به زندگی راحت آنها، اسکان‌شان، آینده، کار و تحصیل‌شان برنامه‌ریزی کنیم.

وحدتی ضمن تحلیل چرایی گرایش افراد به تکدی‌گری، تصریح کرد: این افراد به این دلیل به این کار دست می‌زنند که یا واقعا نیاز مالی زیادی دارند یا اینکه به دلیل فقر فرهنگی به این کار گرایش پیدا می‌کنند. ما باید هم بر روی فرهنگ آنها کار کنیم و همچنین زمینه‌ای ایجاد کنیم که این افراد مشکل مالی آنچنانی نداشته باشند یعنی حداقل‌هایی را به این افراد ارائه کنیم تا راحت‌تر زندگی کنند.

وی تاکید کرد: باید به تحصیل و کار آنها توجه کرد، در این صورت اگر بتوانیم به فرهنگ آنها هم کمک کنیم این افراد به اوضاع قبلی خود باز نخواهند گشت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص خطرات احتمالی که ممکن است عدم ساماندهی این افراد دامن‌گیر جامعه کند، بیان کرد: اگر این ساماندهی انجام نشود مطمئنا خطراتی به وجود می‌آید. در وهله اول عده‌ای از این افراد سوء استفاده می‌کنند و موجب ایجاد آسیب‌های اجتماعی غیرقابل بازگشت می‌شوند. در واقع هم خود این افراد در معرض خطر قرار می‌گیرند و هم برای جامعه یک فرهنگ بدآموزی ایجاد می‌کنند، همچنین چهره جامعه را بر هم می‌زنند آن هم در جامعه اسلامی یعنی در جامعه‌ای که ادعا می‌شود در این جامعه فقر نباید وجود داشته باشد و این افراد باید از حداقل امکانات عادلانه برخوردار باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.