صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / برگزاری دومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه‌
برگزاری دومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه‌

برگزاری دومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه‌

‌دومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز به همت موسسه آموزش عالی انرژی ساوه با حضور برخی مقامات سازمان انرژی اتمی ایران، اساتید دانشگاه و دانشجویان و جمعی از مسئولان محلی در این موسسه آموزش عالی برگزار شد.

دکتر احمد قریب گرکانی

‌به گزارش کسب و کار نیوز،‌ رئیس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه در این کنفرانس با معرفی این مجموعه دانشگاهی اظهار کرد: موسسه آموزش عالی انرژی ساوه در سال ۱۳۸۹ با مجوز شورای گسترش آموزش عالی به عنوان یک موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی – غیردولتی در شهرستان تاریخی ساوه تاسیس شد.

دکتر احمد قریب گرکانی افزود: این موسسه براساس تفکری مبتنی بر تدوین برنامه جامع انرژی در جهت تنوع بخشی به سبد انرژی کشور، بهینه سازی روش‌های تولید، اصلاح الگوهای مصرف و مدیریت انرژی بنا نهاده شده است.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو در ۶ رشته دوره های کاردانی، ۹ رشته کارشناسی پیوسته، ۶ رشته کارشناسی ناپیوسته و ۶ کارشناسی ارشد در این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه صنعتی و کارآفرین با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر گفت: موسسه آموزش عالی انرژی ساوه در راستای مبادلات علمی و پژوهشی و همکاری‌های دو جانبه اساتید و دانشجویان این موسسه با سایر موسسات معتبر آموزشی اقدام به انعقاد قرارداد با مراکز آموزشی و پژوهشی معتبر نظیر دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه کایزراسلاترن آلمان، دانشگاه فلوریدای مرکزی آمریکا و کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاعات علمی پژوهشگاه سازمان انرژی اتمی ایران کرده است.

عضو هیئت علمی سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه تصریح کرد: فعالیت های آموزشی در راستای توسعه نیروهای انسانی ماهر و متخصص، فعالیت‌های پژوهشی در راستای پیشبرد مرزهای دانش با تاکید بر جنبه های کاربردی، توسعه کارآفرینی و ارتباط با صنعت و توسعه امور فرهنگی در راستای توسعه و ترویج علم و فناوری از جمله اهداف مهم این موسسه آموزش عالی است.

وی گفت: این موسسه می‌خواهد تا با پشتوانه علمی و تجربی اساتید و دانشجویان علاقمند به عنوان یک موسسه دانش بنیان سهمی در شکوفایی حقیقی اقتصاد کشور داشته باشد.

وی با تاکید بر تامین تمامی زیرساخت‌های آموزشی در این دانشگاه و راه‌اندازی مدرن ترین آزمایشگاه، عنوان کرد: با برگزاری های دوره های آموزشی گرایش کسب و کار و دوره انرژی با خدمت گیری از فناوری‌های جدید به عنوان دوره‌های اصلی گام مهمی در توانمندسازی دانشجویان برای انتخاب شغل متناسب با رشته تحصیلی بر می‌داریم.

دکتر قریب تصریح کرد: فارغ التحصیلان این دانشگاه به عنوان نیروهای کارآمد و موثر در آینده کشور تلقی می‌شوند و پایان‌نامه‌های تدوین شده آنان مطابق با نیاز کشور در حوزه صنعت انرژی است.

وی در ادامه به برگزاری دومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز اشاره کرد و گفت: از یک سال برنامه ریزی و پیش پیش بینی های لازم برای برگزاری این کنفرانس صورت گرفته است و از معدود کنفرانس‌های ملی در این حوزه صنعت انرژی است که بیشترین مقالات به دبیرخانه آن ارسال شده است.

رئیس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه از حضور بهترین اساتید صنعت انرژی در این کنفرانس خبر داد که به بیان دیدگاه های خود می پردازند و گفت: برنامه‌های انرژی کشور و تامین این انرژی از منابع مختلف از جمله محورهای سخنان اساتید و شرکت کنندگان در این کنفرانس ملی است.

وی‌ گفت: بهبود روند تامین انرژی و مصرف آن از جمله موضوعاتی است که این کنفرانس دنبال می‌کند و از آنجاکه این موسسه آموزش عالی هدف‌گرا و ماموریت‌گراست، علاوه بر مسائل فنی انرژی در مسائل غیرفنی مانند حقوق انرژی، معماری و عدالت انرژی فعالیت کرده و امید است مطالبات کشور را برآورده کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.