صفحه اصلی / استان ها / قم / امام زمان(عج) با چه امتی جهان را متحول می سازد؟
امام زمان(عج) با چه امتی جهان را متحول می سازد؟

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

امام زمان(عج) با چه امتی جهان را متحول می سازد؟

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در تشکیل آینده جهان اسلام و حکومت جهانی، ایرانیان نقش جدی دارند، و جایگاه ویژه‌ای برای ایرانیان در سنت بزرگ الهی یعنی برقراری جامعه پایانی الهی در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله محسن اراکی

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در آئین اختتامیه چهاردهمین همایش دکترین مهدویت در مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های بزرگ اجتماعی و دینی و فرهنگی مساله انتظار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جامعه مسلمانان در حال بازگشت به جامعه اسلام حقیقی است و از مشخصات چنین جامعه‌ای انتظار موعود است.

وی تصریح کرد: اطاعت از خدا و پایداری در برابر دشمن دو شرط مهم در انتظار است از این رو باید امت اسلامی با این دو شرط در انتظار موعود باشند.

آیت الله اراکی بیان کرد: خط مقاومت تجدید بیعت با خداوند و ولی خداوند است، مهم‌ترین موضوع درباره مهدویت آن است که بدانیم امام زمان(عج) با چه امتی جهان را دگرگون و متحول می ‌سازد.

وی اظهار کرد: قوم بنی‌اسرائیل به علت پیمان‌شکنی کنار گذاشته شدند و قومی دیگری جایگزین آن ها شد، بر اساس قرآن کریم بعد قوم عرب، قوم آخرالزمان انتخاب خواهند شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: برای تشکیل حکومت عدل الهی و ظهور موعود باید به جبهه مقاومت پیوست.

وی بیان کرد: مساله ظهور امام زمان(عج) از اساسی‌ترین و مهم‌ترین سنت‌های اجتماعی و الهی است، در واقع یکی از سنت‌های تغییر ناپذیر سنت ایجاد جامعه پایانی و جامعه عدل است.

آیت الله اراکی گفت: رهبران الهی مردم را برای اقامه عدل در جامعه بشر فرامی خوانند و جامعه‌ای که پاسخ مثبت به انبیای الهی می‌دهد و به میثاق اطاعت و نصرت پایبند می مانند قوم الهی می باشند.

جایگاه ویژه ایران در تشکیل حکومت جهانی

وی افزود: در تشکیل آینده جهان اسلام و حکومت جهانی، ایرانیان نقش جدی دارند، و جایگاه ویژه‌ای برای ایرانیان در سنت بزرگ الهی در برقراری جامعه پایانی الهی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: حکومتی که می تواند جامعه عدل را ایجاد کند باید بر پیمان اطاعت و نصرت پابند باشد.

آیت الله اراکی گفت: ما در دوران بازگشت به پیمان رسول خدا قرار داریم، بی شک خداوند امت اسلامی را آزمایش می کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.