صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / سقف تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی ۲۵ میلیون تومان می شود
سقف تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی ۲۵ میلیون تومان می شود

سقف تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی ۲۵ میلیون تومان می شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت که این بنیاد پیشنهاد داده است تا سقف تسهیلات پرداختی برای ساخت و مقاوم سازی مسکن در روستاها در سال 97 به 25 میلیون تومان افزایش یابد .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا شاملو افزود : میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان بوده و با توجه به افزایش مصالح ساختمانی ، افزایش سقف این تسهیلات قابل قبول است.
وی گفت که پرداخت این مبلغ با تصویب دولت و شورای عالی بانک ها ، بزودی آغاز خواهد شد.
معاون بنیاد مسکن با اعلام این که بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه ، نوسازی و مقاوم سازی سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد خانه روستایی هدف گذاری شده است ، اظهار داشت : تاکنون حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانه روستایی با پرداخت تسهیلات دولتی نوسازی و مقاوم سازی شده است.
وی افزود : امسال هم پرداخت تسهیلات برای مقاوم سازی حدود ۲۰۰ هزار خانه روستایی را در برنامه داریم تا همانند سال های اخیر با حمایت از روستاییان در این بخش ، خسارت های ناشی از حوادث های طبیعی از جمله رانش زمین و زلزله را در خانه های مقاوم سازی شده ، به حداقل برسانیم .
** سند دار شدن ۱۸۰ هزار املاک روستایی در سال جاری
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین اعلام کرد که تاکنون برای سه میلیون و ۴۰۰ هزار فقره از املاک روستایی و املاک واقع در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت سند مالکیت صادر شده است.
وی اضافه کرد : در سال جاری نیز صدور سند مالکیت برای حدود ۱۸۰ هزار فقره املاک روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت کشور پیش بینی شده که به تدریج در حال انجام است .
معاون بنیاد مسکن کشور برای افتتاح همزمان ۳۴ طرح هادی روستایی به شهرستان آمل سفر کرده است .
این طرح ها که برای اجرای آنها ۷۶ میلیارد ریال هزینه شد ، عصر پنجشنبه با برگزاری مراسمی در روستای ‘ هلومسر ‘ آمل به صورت همزمان افتتاح شدند.
۷۳۲۷/۱۶۵۴

همچنین مطالعه کنید:

جزییات واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم/ ۴۶ درصد واحد‌های روستایی مقاوم نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران به گزارش خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.