صفحه اصلی / استان ها / همدان / رتبه نخست همدان در نرخ سرمایه گذاری در کشور
رتبه نخست همدان در نرخ سرمایه گذاری در کشور

رتبه نخست همدان در نرخ سرمایه گذاری در کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: استان همدان بر اساس آمار رسمی رتبه اول در نرخ سرمایه گذاری در کشور را داراست.

سرمایه گذاری / صنعت

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدسعید شاهرخی در مراسم داخلی تودیع و معارفه فرمانداران و بخشداران شهرستان اسدآباد، اظهار کرد:  در سال ۹۶ براساس سند اشتغال استان ۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر شغل پیش بینی شده بود. بر اساس آمار رسمی و قطعی تاکنون ۲۱ هزار شغل در استان همدان ایجاد شده است اما هنوز دغدغه اشتغال در استان وجود دارد و باید تا پایان خرداد ماه اعتبارات در این راستا جذب و ۳۰ هزار اشتغال در سطح استان ایجاد شود.

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در استان همدان تسهیلات پرداخت شده است که این تسهیلات باید تبدیل به اشتغال شود.

شاهرخی با تاکید بر اینکه همدان در حال جهش و توسعه است، اظهار کرد: در راستای مهار آب با توجه به مشکلات کم آبی در حال حاضر استان همدان برنامه جدی داشته و ۸۵ درصد اراضی کشاورزی مستعد آبیاری نوین  استان همدان به سیستم آبیاری مجهز بوده و رتبه اول کشور را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه اظهار کرد: در راستای احداث نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه گذاران خارجی ۵۰۰ مگاوات در استان همدان کار کارشناسی انجام شده و بیش از ۲۰۰ مگاوات در حال بررسی و اجرا بوده و ۵۰ یا ۶۰ مگاوات نیز در دست بهره بهرداری است.

وی رویداد همدان ۲۰۱۸ و انتخاب استان همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی را ضمن تحول عظیم در گردشگری استان یک تضارب اقتصادی با سرمایه گذاران دیگر کشورها برشمرد و گفت: راه اندازی دانشگاه بین المللی D8 در همدان یکی دیگر از جهش های این استان بوده که در سال آینده دانشجو می پذیرد.

شاهرخی، شاخص انتخاب در این تغییر و تحولات را توانمندی افراد، اعتقاد به رأی و نظر مردم، توانایی فکری در اجرای وظایف و اعتقاد به دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: مردم سبک اداره کشور را برمبنای صداقت، شفافیت، عقلانیت و اعتدال انتخاب کرده اند و هر کس در این دایره توانمند باشد به عنوان همکار از وی استفاده خواهد شد در غیر این صورت امانت را به افراد ناتوان نمی توان سپرد.

وی افزود: کریم حمیدوند فرماندار سابق نهاوند را  یکی از نیروهای شاخص در وزارت کشور، سرمایه، کارشناس سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و انسانی جامع می دانیم که می تواند جای حسین افشاری فرماندار سابق را در این شهرستان پر کرده و در این جابجایی ها از حضور افشاری در مرکز استان استفاده خواهد شد که رسما در مراسم رسمی تکریم و معارفه این امر اعلام می شود.

درپایان از خدمات ارزنده حسبن افشاری قدردانی و کریم حمید وند به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد. در این مراسم داخلی سلیمان نظری دوست به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی اسدآباد معرفی و محسن عزیزی سرپرست بخشداری بخش پیرسلمان با ابلاغ حکم به عنوان بخشدار بخش پیرسلمان معرفی شدند. بخش مرکزی اسدآباد به مدت ۱۴ ماه به صورت سرپرستی توسط علی ترابی در حال اداره بود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.