صفحه اصلی / اجتماعی / جای اقوام در سینمای ایران خالی است
جای اقوام در سینمای ایران خالی است

داریوش ارجمند

جای اقوام در سینمای ایران خالی است

بازیگر سینما و سریال گفت: جای سوال است چرا سینمای ایران به آیین ها و سنت های اصیل اقوام کشور نپرداخته و جای این آیین ها در سینمای ایران خالی است.

به گزارش کسب و کار نیوز، داریوش ارجمند پنجشنبه شب در همایش تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر ایران در فرهنگسرای شهرکرد افزود: طی سال های گذشته تنها شیر سنگی به کارگردانی جعفری جوزانی به قوم لر در سینما ایران تولید شد، ولی تاکنون سینمای ایران در این زمینه کم مهری کرده است.
وی تصریح کرد: بختیاری ها همیشه از تاریخ و اصالت خود دفاع کرده اند و وقتی در یک برنامه به قوم بختیاری ها کم مهری شد، در برابر این بی مهری ها ایستادند.
ارجمند گفت: اقوام در کنار یکدیگر ایران را سربلند و مستحکم در برابر هر تهدید خارجی نگه داشته اند و استواری مرزها و صیانت از فرهنگ و هنر ایرانی بر عهده اقوام است.
وی افزود: ایران با این قومیت های متکثر و لباس ها و گویش های مختلف در کنار یکدیگر استوار و محکم ایستاده اند ولی هنر ایرانی از این اقوام کمتر استفاده کرده است.
بازیگر سریال امام علی (ع) اظهار کرد: ماندگاری ایران به دلیل یکتا پرستی و توحید محوری آنهاست و ایرانی ها به دلیل یکتاپرستی در طول تاریخ با آغوش گرم اسلام را پذیرفتند.
ارجمند یادآور شد: امام راحل نیز فرمودند انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود و انقلاب نیز در برابر تاریکی مانند نور بوده است.
این بازیگر سینما گفت: هنر، انسان را به جاودانگی می برد و هر پدیده ای در جهان ماندگار شده به هنر آغشته است.
بازیگر برجسته سینما و تلویزیون افزود: اصالت اقوام ایرانی از جمله قومی بختیاری برای همیشه ماندگار است.
وی تاکید کرد: در بین ایل ها و اقوام ایرانی از جمله قوم بختیاری مبارزه با استبداد وجود داشته و بخشی از این رشادتها باید در قالب فیلم و سینما به مردم ارائه شود.
ارجمند گفت: به جای قهرمانان دروغینی که به مخاطب ارائه دادند، باید به شیرعلیمردان خان بختیاری و بی بی مریم بختیاری پرداخت و اکنون صدا و سیما در حال ساخت این دو مجموعه است.
جمشید مشایخی بازیگر برجسته سینمای ایران نیز در همایش تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر ایران در فرهنگسرای شهرکرد گفت: اصالت اقوام ایرانی در طول تاریخ همیشه ماندگار بوده است.
وی تصریح کرد: اقوام ایرانی در طول تاریخ همیشه از فرهنگ و تمدن کشور به خوبی صیانت کرده اند.
فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون نیز گفت: از چهارمحال و بختیاری خاطره خوبی در جشنواره سینمای کمدی ایران دارد.
وی تصریح کرد: قوم بختیاری با حفظ سنت ها و آداب و آیین ها در ایران توانسته است همانند اقوام دیگر برای نسل آینده این آیین ها را به یادگار بگذارد.
گودرزی لباس بختیاری و شیر سنگی را نماد مردم دلاور ایران دانست و گفت: امید است در آینده جوانان از این لباس ها استفاده کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز،در این آیین از جمشید مشایخی، داریوش ارجمند، محمد سلحشوری، فاطمه گودرزی ، رضا عبداللهی ترانه سرا، سید مهدی دریاباری قدردانی شد.
۲۰۹۷/۶۰۲۱

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.