صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / بیش از ۳۷ هزار روستای کشور دارای طرح هادی شدند
بیش از ۳۷ هزار روستای کشور دارای طرح هادی شدند

بیش از ۳۷ هزار روستای کشور دارای طرح هادی شدند

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت که از مجموع 39 هزار و 450 روستای بالای 20 خانوار در کشور ، تاکنون طرح هادی برای حدود 37هزار و 700 روستای تهیه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمدرضا شاملو شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان طرح هادی در ۳۴ روستای شهرستان آمل افزود : این طرح تاکنون در ۱۷ هزار و ۵۰۰ روستا اجرا شده و در بقیه روستاها نیز بزودی اجرا می شود.
وی از اختصاص حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های هادی و بهسازی محیط روستاهای کشور در سال جاری خبر داد و پیش بینی کرد که با این میزان اعتبار ، طرح هادی برای حدود چهار هزار و ۵۰۰ روستا تهیه و بازنگری شود.
شاملو گفت : همچنین تلاش بر این است تا پایان امسال حدود ۲ هزار و ۷۰۰ طرح هادی روستایی در کشور تکمیل و بهره برداری شود.
** توجه جدی به نمای ساختمان های روستایی
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر این که اقدامات عمرانی در روستاها فقط به آسفالت ختم نمی شود ، گفت : بنیاد مسکن تلاش دارد تا از طرح های خلاقانه از جمله توسعه اقامتگاههای بوم گردی در روستاهای دارای بافت تاریخی حمایت کند.
وی از نبود معماری و طراحی یکپارچه در ساخت نماهای خانه های روستایی در کشور انتقاد کرد و افزود : البته بخشی از این کاستی مربوط به بنیاد مسکن است و این آمادگی اکنون وجود دارد تا با جدیت ادارات شهرستانی و مداخله جدی تر دهیاران ، نمای خانه های روستایی متناسب با بافت و اقلیم همان منطقه ساخته شود.
شاملو گفت : متاسفانه در سال های اخیر با الگوگیری ناقصی که در ساخت و سازهای روستاها انجام شده ، اصالت خانه های روستایی دارای ارزش را کم رنگ کرده و باید این اصالت در ساخت و سازهای جدید احیا و توجه شود.
به گزارش کسب و کار نیوز ، طرح هادی روستایی در ۳۴ روستای شهرستان آمل با حضور معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با برگزاری آیینی نمادین در روستای ‘ هلومسر ‘ افتتاح شد.
برای اجرای این طرح ها بیش از ۷۶ میلیارد ریال هزینه شد و بیش از ۸۴ هزار نفر جمعیت این روستاها از مزایای آن بهره مند شدند.
۷۳۲۷/۱۶۵۴

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.