صفحه اصلی / اجتماعی / برخی فیلم ها انسان را به خدا نزدیک تر می کند
برخی فیلم ها انسان را به خدا نزدیک تر می کند

داور بین‌الادیان جشنواره جهانی فیلم فجر:

برخی فیلم ها انسان را به خدا نزدیک تر می کند

عضو هیات داوران بخش بین‌الادیان جشنواره جهانی فیلم فجر، گفت: به واسطه سینما نمی توانیم خدا را ببینیم اما برخی فیلم ها انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند.

«توماس کرول» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره علت علاقمندی‌اش به سینما با توجه به اینکه رشته تحصیلی‌اش الهیات است اینگونه اظهار کرد:علاقه‌ام به سینما به دوارن نوجوانی برمی‌گردد اما هیچ گاه به آن به طور جدی تا زمان دانشگاه فکر نکردم. تحصیلات مذهبی‌ام که تمام شد، یک آگهی آموزش سینمایی تشویقم کرد تا یک سال دوره‌های مختلف آموزش سینما را ببینم.
وی ادامه داد: وقتی با سینما آشنا شدم به واسطه پیشینه تحصیلات مذهبی ام متوجه شدم که داستان خیلی از فیلم‌ها حکایت‌های انجیل را یادم می‌اندازد بنابراین به نتیجه رسیدم که سینما می‌تواند بیان دیگری از الهیات باشد و با تماشای برخی فیلم‌ها می توان به خدا نزدیک تر شد.
این داور سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ادامه داد: سینما قدرت زیادی دارد به طوری که انسان می تواند با تماشای برخی فیلم ها مدیریت زندگی و درست زیستن را بیاموزد و البته سینما متاسفانه منظرهای دیگری هم دارد که انسان را به نابودی سوق دهد.
این مُبلغ دینی و دانش آموخته سینما در هامبورگ آلمان خاطرنشان کرد: بعضی فیلم‌ها واقعاً آموزنده است و مهم این است که بعد از دیدن آن چه واکنشی نشان می‌دهیم.
کرول با اشاره به اینکه سینما مثل یک آینه است، گفت: سینما در واقع انعکاس دهنده اتفاقات اجتماعی جامعه و فردی انسان ها است بنابراین برخی فیلم ها به واقع می توانند ما را به خودمان بازگرداند و با همذات پنداری با قصه یا شخصیت های داستان بتوانیم درس بگیریم.
وی سینما را هنری جامع خواند که می تواند موسیقی، تجسمی و بازی را به خدمت بگیرد واینکه هنر سینما می‌تواند کنایه و ایهام و استعاره را روی پرده ببرد. گاهی ادبیات را با تصویر ترکیب می‌کند و نتیجه حیرت انگیزی روی پرده ظاهر می شود.
عضو هیات داوران بخش بین‌الادیان جشنواره جهانی فیلم فجر درباره مهم ترین فیلم هایی که درباره پیامبران ساخته شده است نیز گفت: قطعا تمام فیلم های تولید شده در این حوزه را ندیده ام اما یکی از فیلم‌های خوبی که در مورد حضرت عیسی(ع) ساخته شده است، فیلم «انجیل به روایت متی» ساخته پازولینی است که به اعتقاد من، وفاداری تاریخی ندارد.
کرول ادامه داد: پازولینی در فیلم «انجیل به روایت متی» روح و خمیرمایه انجیل را آورده و از تعداد زیادی نا بازیگر غیرمذهبی استفاده کرده است، اما به آنچه برای مسیح رخ داد، خیلی نزدیک شده است و انسان را تحت تأثیر قرار می دهد.
وی سرگرم کنندگی را یکی از مهم ترین عناصر مهم فیلم عنوان کرد و افزود: گاهی فیلم‌هایی ساخته می‌شود که کاملاً منطبق بر متون مذهبی و روایات است، اما نتیجه، فیلمی خسته‌کننده می‌شود؛ به خاطر همین فکر می‌کنم بهترین حالت این است که فیلمساز، برداشت و نگرش خود نسبت به موضوع را فیلم کند، اما بهتر است از یک کارشناس مذهبی هم در کنار خود استفاده کند.
این مُبلغ دینی و دانش آموخته سینما در هامبورگ آلمان درباره آثاری که در بخش بین‌الادیان جشنواره جهانی فیلم فجر دیده است، خاطرنشان کرد: آثار باکیفیت و جذابی دیدم که برای خودم جالب بود. برخی فیلم ها خیلی مستقیم به موضوع دین پرداخته بودند و برخی به صورت تلویحی این موضوع را بررسی کردند.
کرول ادامه داد: این بخش با توجه به فضای دینی ایران باید بیشتر تقویت شود تا آثار با کیفیت و بهتری را در دوره های آینده شاهد باشیم.
به گزارش کسب و کار نیوز، «توماس کرول» ساکن برلین و رئیس شاخه‌ بشارت تبلیغ معنوی در هامبورگ است. او به ‌عنوان یکی از اعضای کمیسیون کاتولیک فیلم آلمان تاکنون رئیس هیئت ‌داوران کلیساها در جشنواره‌های برلین، لوکارنو و مونترال بوده است. کرول مؤلف چندین کتاب در حوزه‌ فیلم و الهیات است.
جشنواره جهانی فیلم فجر که از ۳۰ فروردین که در پردیس چهاسو تهران آغاز به کار کرد، فردا هفتم اردیبهشت پایان می گیرد.
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۷۷۶

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.