صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بدون همکاری بانک‌ها ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی امکانپذیر نیست
بدون همکاری بانک‌ها ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی امکانپذیر نیست

یک نماینده مجلس:

بدون همکاری بانک‌ها ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی امکانپذیر نیست

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان اردبیل بدون همکاری بانک‌ها غیرممکن و تحقق نیافتنی است

بشیر خالقی

به گزارش کسب و کار نیوز، بشیر خالقی در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: در بحث اشتغال روستایی دولت وعده‌های خوبی داده است اما آنچه که مشکل آفرین است پیدا کردن ضامن و وثیقه برای روستائیان است که نمی‌دانند چند کارمند را از کجا پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری بانک‌ها به راحتی می‌توان تسهیلات کم‌بهره‌ای را در حوزه تولید فرش، صنایع دستی و کارگاه‌های کوچک و متوسط تولید روستایی دایر کرد اما با این شرایط سختگیرانه بانک‌ها امکان ندارد تحقق ۲۰ هزار فرصت شغلی را در استان شاهد باشیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به کلنگ‌زنی شهرک صنعتی هشتجین نیز اشاره کرد و گفت: با گذشت ماه‌ها از کلنگ‌زنی این شهرک هنوز زیرساخت‌های آن مهیا نشده و کار در این مجموعه در هاله‌ای از ابهام است

در ادامه این جلسه نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بر اساس مصوبه دولت و مجلس در رفع مشکل بیکاری در کشور گام‌های جدی برداشته شده و تکالیف و الزامات دستگاه‌های مختلف در حمایت از اشتغال و تولید کاملا معین و مشخص شده است.

شکور پورحسین افزود: بانک مرکزی موظف به پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع در این زمینه شده تا براساس شیوه‌های نامه‌های تعریف شده و فرآیند مشخص اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه کارا ثبت و براساس این اقدام بخش عظیمی از مشکلات برطرف شود.

وی به موضوع عدالت استخدامی در مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی اشاره کرد و بیان داشت: این کار باید براساس آزمون و فرآیند تعریف شده انجام شود تا شرایط مناسبی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال عادلانه در جامعه مشاهده کنیم.

پورحسین بیان کرد: البته در بخش کارآفرینی باید آمایش سرزمینی و قابلیت‌های منطقه‌ای مشخص شود که انتظار می‌رود براساس قانون بودجه دولت ۱۷ هزار میلیارد تومان سهم خود را در تقویت و توسعه واحدهای تولیدی بکار گیرد تا اشتغال حقیقی اتفاق بیفتد.

در ادامه ولی ملکی نماینده مردم مشگین شهر ، با بیان اینکه بسترهای ICT در استان اردبیل در عصر آنی ارتباطات در توسعه پایدار و همه‌جانبه استان اردبیل نادیده گرفته شده است، اظهار کرد: اساتید برجسته دنیا از ۲۵ سال قبل اهمیت حوزه آی‌تی، آی‌سی‌تی و دولت الکترونیک را مورد تاکید قرار دادند که ایجاد این زیرساخت‌ها می‌تواند در خلق ثروت، ارزش افزوده، رشد اقتصادی و صادرات بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم مشگین شهر، پایه رشد و بالندگی شرکت‌های دانش‌بنیان را به واسطه زیرساخت ICT و IT یادآور شد و خاطرنشان کرد: در عصر حاضر بدون این عناصر رشد بی‌معناست و اگر می‌خواهیم پا به پای دنیا در عصر آنی ارتباطات رشد کنیم باید خود را به این عناصر مهم مجهز کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به فاصله کشورهای پیشرفته و ایران در حوزه ICT اشاره کرد و افزود: ما در استان اردبیل از نظر کشاورزی موقعیت ممتاز برای صادرات داریم و در جلسه‌ای که اخیرا با وزیر صنایع داشتیم ساعت‌ها روی موضوع صنایع تبدیلی و صادرات آن بحث و بررسی شد.

ملکی ادامه داد: هدفگذاری امسال دولت در بخش صادرات با ۱۰ میلیارد دلار افزایش رقم ۶۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی است که بخش عمده‌ای از آن از طریق زیرساخت‌های حوزه ارتباطی و فناوری و تکنولوژی‌های جدید تحقق پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: باید ذهن‌های جوانانمان را با این تکنولوژی‌ها آماده کار و تلاش مضاعف کنیم تا همچون کشور همسایه ترکیه جهش صادراتی در همه بخش‌ها اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.