صفحه اصلی / استان ها / قم / بدون مسئله ظهور و موعود فلسفه خلقت دارای نقص است
بدون مسئله ظهور و موعود فلسفه خلقت دارای نقص است

آیت الله اعرافی:

بدون مسئله ظهور و موعود فلسفه خلقت دارای نقص است

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: بدون ظهور و موعود فلسفه خلقت عالم دارای نقص است و مهدویت روح و جان تاریخ و موجب معنادار شدن عالم هستی است.

اعرافی

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در آئین افتتاحیه چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) عنوان کرد:امید به موعود اساس ماندگاری شریعت است و بازگشت به آموزه‌های مشترک و امید در برابر تمام هجمه‌های سپاه اهریمن خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: بدون ظهور و موعود فلسفه خلقت عالم دارای نقص است و مهدویت روح و جان تاریخ و موجب معنادار شدن عالم هستی است.

وی با بیان اینکه انتظار مایه امید و زمینه ساز حرکت در جهان اسلام است، بیان کرد: در شرایط کنونی نیازمند بازگشت به وحدت و همگرایی هستیم البته برخی تصور می کنند وحدت امت به معنی انتخاب یک مذهب و تحمیل آن بر همه امت ها است، که چنین نیست.

وی اظهار کرد: عده ای نیز تصور می کنند وحدت به معنای ادغام و تلفیق مذاهب است؛ این امر نیز امکان پذیر نیست، این نظرات نمی تواند موجب وحدت و همگرایی در جهان اسلام شود. امت اسلام نیازمند بازگشت به آموزه‌های مشترک است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: در اندیشه شیعی، منجی، یک شخص معین و حی و حاضر است یعنی در طول قرن ها زنده است. در واقع بدان معناست که ایشان در عالم تشریع و تکوین موثر است و ارتباط با ایشان نیز امکان پذیر است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: انتظار یک پدیده اجتماعی است؛ اگر انتظار با همان مبانی مشترک تمام مذاهب اسلامی در کالبد امت دمیده شود جان تازه‌ای می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جریان‌های افراطی مقبول ما نیست بلکه اندیشه انتظار موجب می شود تا در برابر تجاوز ها و تفکرات افراطی ایستادگی کنیم، باید بدانیم که هر امتی تنها با امید می تواند از عقاید خود دفاع کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: امت اسلام دارای ظرفیت‌ها و ذخائر بزرگی است که این سرمایه ها اعم از ظرفیت های انسانی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است ولی متأسفانه امت اسلامی در دنیای امروز دچار تفرقه و جدایی شده که این مسأله مهم و چالشی اساسی به شمار می رود.

دبیر چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: ۷۸ خلاصه مقاله و مقاله کامل از ۷ کشور، ۱۲۰ مقاله به صورت آزاد و ۱۴۴ مقاله از مراکز علمی به دبیر خانه این همایش ارسال شد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود پورسید آقایی امروز در آئین افتتاحیه چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در سالن همایش های بین المللی مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، عنوان کرد:این همایش با موضوع مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی به مدت دو روز در قم در حال برگزاری است.

دبیر چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت افزود: در این همایش همچنین از نرم افزار جامع دکترین مهدویت و مستند آخرین مسیر شامل گفت و گو با ۲۰ شخصیت اهل سنت و مذاهب اسلامی رونمایی می شود.

وی اظهار کرد: تجلیل از ۳۰ تن از مهدوی یاوران که صاحبان بهترین مقالات کتاب و پایان نامه ومقاله داخلی و خارجی پیرامون مهدویت هستند از دیگر برنامه های این همایش است.

حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی در رابطه با ارسال مقالات به همایش تصریح کرد: بعد از کارشناسی در جلسات مختلف، فراخوانی به نهادهای علمی داخل و خارج از کشور ارسال شد و از اساتید و علما مقالاتی را جذب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ۷۸ خلاصه مقاله و مقاله کامل از ۷ کشور، ۱۲۰ مقاله به صورت آزاد و ۱۴۴ مقاله از مراکز علمی به دبیر خانه این همایش ارسال شد که مورد داوری قرار گرفت.

دبیر چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ادامه داد: ما معتقدیم باید بر مشترکات تاکید کنیم و این مشترکات آنقدر زیاد است که افتراق را پوشش خواهد داد در واقع ما دارای آرمان و اهداف و افق مشترکی بین همه مذاهب اسلامی هستیم.

وی عنوان کرد: این همایش با تاکید بر مشترکات در سه محور اصالت مهدویت، موضوع مهدویت و آینده جهان و همچنین مهدویت و کارکرد و نقش آن برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی اظهار کرد: تعاملات علمی گسترده ای میان مجموعه ها و مراکز علمی از جمله موسسه پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه امام صادق(ع)، پژوهشکده مهدویت، آینده پژوهی، جامعه الزهرا، جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه ادیان و مذاهب و موسسه آینده روشن و …صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین پیش نشست هایی در ۲۰ مرکز علمی برگزار شد و امروز نیز موضوعات مختلف همایش با حضور علما و اساتید از ۱۷ کشور جهان شامل مصر، عربستان، الجزایر، بنگلادش، اسپانیا، تانزانیا، بحرین، سوریه،لبنان، پاکستان، عراق،ترکیه،یمن، قزاقستان و اندونزی در حال برگزاری است.

دبیر چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت اظهار داشت: برادران اهل سنت از سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان و گلستان و برخی از مناطق و ۱۰ سفیر از کشورهای اسلامی نیز در همایش حضور دارند.

وی گفت: با اینکه دشمن بر طبل موارد افتراقی می گوید ما وظیفه داریم موارد مشترک را مطرح کنیم این اندیشه گرانسنگ و افق روشن اگر مبنای کار قرار گیرد و راهبردهای نظام دینی را در عصر غیبت در افق چشم انداز قرار دهیم مستکبران عالم زمین گیر خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی یادآور شد: مستکبران عالم طالب وحدت مذاهب نیستند و نمی خواهند این اندیشه ها در جهان مطرح شود اما باید این اندیشه را فریاد کرد و نسبت به آن معرفت یافت چرا که رفتار ما بر اساس معرفت و محبت ولی عصر(عج) متحول می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از افتتاحیه ۴ کمیسیون تخصصی شامل دو کمیسیون اصالت مهدویت و آینده جهان تا عصر برگزار می شود.

اختتامیه روز جمعه با ادامه کمیسیون ها و سخنرانی آیت الله اراکی و قرائت بیانیه پایانی برگزار می شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.