صفحه اصلی / وضعیت آرژانتین برای میزبانی المپیک نوجوانان

وضعیت آرژانتین برای میزبانی المپیک نوجوانان

به گفته سرپرست کاروان بازی‎های المپیک نوجوانان آرژانتین، برگزارکنندگان بازی‎ها در زمینه مهیا کردن شرایط میزبانی عقب هستند و خیلی از امکانات هم استاندارد لازم را ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر نیوز ، اصغر رحیمی که به عنوان سرپرست کاروان ورزشهای ایران در بازی های المپیک نوجوانان آرژانتین به بوینوس آیرس سفر کرده است  در خصوص نتایج اولین نشست هماهنگی سرپرستان کاروان های اعزامی به این بازیها و وضعیت کلی آرژانتین برای میزبانی این رویداد بزرگ توضیح داد.
وی با اشاره به اینکه نشست های ابتدایی به صورت انفرادی با نمایندگان کممیته ملی المپیک هر یک از کشورها برگزار شد خاطرنشان کرد: در این نشست ها در مورد تعداد سهمیه ها و مسائل مربوط به کاروان مثل تأیید پرچم و سرود ملی بحث و بررسی شد.
رحیمی با یادآوری اینکه موضوعات مفصلی به صورت اختصاصی برای هر یک از کشورها مطرح بود که در جریان این نشست ها روی آنها بحث شد تصریح کرد: من هم به عنوان نماینده کمیته ملی  المپیک در این نشست های انفرادی شرکت کرده و تا جای ممکن موضوعات مربوط به وضعیت کاروان را پیش بردم، نواقصی بود که بررسی شد تا رسیدگی لازم به آنها انجام شود. از روز گذشته هم جلسات عمومی ومشترک با سرپرستان کاروان ها آغاز شده است.
به گفته سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک نوجوانان بخش مهمی از نشست عمومی اجلاس سرپرستان کاروان های این بازی ها مربوط به ارائه گزارش برگزار کنندگان از اقدامات انجام شده و میزان پیشرفت کار در هر یک از زمینه بود. ضمن اینکه بازدیدی هم از سالن محل برگزاری تمرینات و رقابت ها و در کل دهکده بازی ها انجام شد.
رحیمی با یادآوری اینکه بازی های المپیک نوجوانان در مهرماه در بوینوس آیرس برگزار کرد،   خاطرنشان کرد: به نظرم مسئولان برگزار کننده با ید سرعت خیلی بالایی داشته باشند تا بتوانند هنگام آغاز بازی ها از هر نظر آماده باشند و یا اینکه اصلاً نمی توانند به آمادگی لازم و کامل برای این میزبانی دست پیدا کنند؛ این فقط نظر من نبود. نمایندگان ۲۰۴ کشور در این اجلاس حضو ردارند و اکثراً نسبت به این مهم تأکید داشتند.
رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک با تأکید بر اینکه مردم آرژانتین بسیار ورزش دوست هستند اما به نظرم در ساخت و سازهای لازم برای این میزبانی خیلی عقب هستند، یادآور شد: خوشبختانه محل برگزاری رقابت های رشته هایی که ما در آنها کسب سهمیه کرده ایم به دهکده بازی ها نزدیک است طوری که تقریبا فاصله نیم ساعته وجود دارد اما محل برگزاری مسابقات فوتسال تقریبا دور است طوری که یک ساعت برای رفت و آمد زمان می برد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه آماده سازی دهکده ورزشکاران تمام شده، تصریح کرد: اتاق های ساخته شده استاندارهای لازم برای ورزشکاران را ندارد، شاید برگزار کنندگان تصور می کردند که واقعا قرار است تعدادی بچه در این اتاق ها اسکان داشته باشند اما این فکر اشتباه است. اتاق های ساخته شده خیلی کوچک است ظرفیت این اتاق ها برای دو تخت است اما ۴ تخت در آن ها قرار داده اند. فاصله تخت ها به هم خیلی نزدیک است و حتی برای ورود به اتاق ها وقتی در را باز کنیم در به اولین تخت برخورد می کند.
رحیمی با اشاره به اینکه «المپیک ارزان» شعار کمیته بین‌المللی المپیک برای بازی های المپیک است، اظهار داشت: اما المپیک ارزان این نیست که حداقل استانداردها رعایت نشود. شیوه المپیک نوجوانان به گونه ای است که همه اعضای یک کاروان با هم به محل برگزاری بازی ها می آیند و برگشت آنها هم هم زمان انجام می شود اما مشخص نیست که ورزشکاری که مثلا یکی دو روز رقابت دارد، بعد از اتمام دیدارهایش چه باید بکند! به نظر می رسد برگزار کنندگان برنامه ریزی جامعی در این زمینه نداشته اند.
سرپرست کاروان ایران در المپیک نوجوانان آرژانتین در پایان تأکید کرد: البته الان که با شما صحبت می کنم ساعت ۴ صبح به وقت آرژانتین است. امروز جلسات ادامه خواهد داشت. نگرانی بیشتر کشورها به خاطر آماده نبودن محیط تمرین و رقابت هاست اما شاید در  ادامه جلسات به نتایج مثبتی برسیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.