صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / همکاری های ایران و کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند گسترش می یابد
همکاری های ایران و کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند گسترش می یابد

همکاری های ایران و کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند گسترش می یابد

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به گسترش همکاری های جمهوری اسلامی ایران با کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند (IOTC) انتظار می رود بیشتر بتوان از امکانات آن برای توسعه صنعت شیلات در کشور بهره برداری کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از وزارت جهادکشاورزی، حسن صالحی در دیدار با کریستوفر اوبرن دبیر کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند در ایران که امروز در محل دفتر مرکزی سازمان شیلات ایران برگزار شد، دو طرف برای گسترش همکاری ها اعلام آمادگی کردند.
صالحی از بازدید دبیر کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند از حوزه صید و صیادی آبهای جنوب و ابراز خرسندی وی از نحوه عملکرد مناسب شناورهای صیادی، تخلیه آبزیان و ثبت آمار صید قدردانی کرد.
رئیس سازمان شیلات در این دیدار از نقش صیادان ایرانی به ویژه در زمینه صید تون ماهیان و چرخه این فعالیت با کارخانه های کنسروسازی گزارشی ارائه و بر نقش سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و کمیسیون منطقه ای شیلاتی (ریکوفی) برای جامعه صیادی ایران و توسعه فعالیت آنها برای ارزش افزوده به محصولات دریایی تاکید کرد.
«کریستوفر اوبرن» دبیر کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند نیز با قدردانی از هماهنگی های به عمل آمده برای بازدید از استان هرمزگان در حوزه صید و صیادی، آمادگی این نهاد را برای ادامه و توسعه همکاری با شیلات ایران اعلام کرد.
وی بر نقش و حضور موثر جمهوری اسلامی ایران در این سازمان تاکید و از پیشرفت کشور در هماهنگی با دستورالعمل های این سازمان که در بازدید از بندر صیادی کنگ صورت گرفت، ابراز خرسندی کرد.
دبیر کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند، ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و حضور کارشناسان آن کمیسیون، موضوع پرداخت حق عضویت جمهوری اسلامی ایران به این کمیسیون و تلاش سازمان شیلات ایران در این خصوص که نیازمند همکاری با بخش های خصوصی جامعه صیادی است را مورد توجه قرار داد و بر لزوم ادامه این روند تاکید کرد.
کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند با هدف به کارگیری موثر و منطقی ذخایر زنده موجود در آبها و حفظ آنها در سال ۱۹۹۷ میلادی تشکیل شد؛ جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای این کمیسیون به شمار می رود.
اقتصام**۹۱۸۶*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.