صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / مظفر: تیممان پیر نیست/ جوانگرایی یک پروسه است
مظفر: تیممان پیر نیست/ جوانگرایی یک پروسه است

مظفر: تیممان پیر نیست/ جوانگرایی یک پروسه است

شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان دردر اردوی آخر هستیم و تاکتیک‌هایمان را در شرایط مشابه باز مرور می‌کنیم

تیم ملی فوتبال بانوان

به گزارش کسب و کار نیوز شهرزاد مظفر در مورد شرایط تیم ملی فوتبال بانوان گفت: در حال حاضر در اردوی آخر هستیم، برآیندی از نقاط ضعف و قدرتمان در بازی‌های تدارکاتی که انجام دادیم، به دست آمد که بیشتر روی این موارد کار می‌کنیم. همچنین در حال  تکمیل کردن برنامه‌های بدنسازی و کارهای تاکتیکی هستیم. در شرایط شبیه به مسابقه‌ها در حال مرور تاکتیک‌هایمان هستیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی قبل از مسابقه‌ها بازی تدارکاتی دیگری دارد یا نه بیان کرد: خیر، تیم ما از مهر ماه دو بازی با ایتالیا، دو بازی با روسیه و دو بازی با چین و اوکراین انجام داد. از بازی‌های تدادکاتی راضی هستم. تاکنون اتفاق نیفتاده بود که در یک دوره زمانی کوتاه بتوانیم بازی‌های تدارکاتی خوب و با کیفیت انجام دهیم اما همه بازی‌هایی که از مهرماه داشتیم خوب بودند. حتی بازی با چین به خاطر این که می‌خواستیم با یک تیم از شرق آسیا بازی کنیم خوب بود. اوکراین، روسیه و ایتالیا هم از تیم‌های بزرگ جهان هستند. من از نتیجه به دست آمده در بازی‌ها راضی هستم و از نظر بهره‌برداری تاکتیکی که می‌خواستیم از بازی ها داشته باشیم هم کاملا به اهدافمان رسیدیم.

وی در مورد جوانگرایی و تغییر در تیم ملی گفت: هفت نفر از اعضای تیم فعلی در مسابقه‌های قبلی که در ۲۰۱۵ که تیم قهرمان شد، بودند. در نتیجه ۵۰ درصد تیم نسبت به ۲۰۱۵ تغییر کرده است. تیممان پیر نیست و نمی‌دانم چرا مرتب با این سوال مواجه می‌شویم که آیا جوانگرایی در تیم اتفاق افتاده یا نه. میانگین سنی تیم نزدیک ۲۵ سال است که میانگین بالایی نیست و برای شرکت در مسابقه‌های بسیار معتبری مثل بازی‌های آسیایی و جهانی این میانگین بسیار ایده‌آل و طبیعی است.

او ادامه داد: یادمان باشد که جوانگرایی همیشه در یک پروسه بین مسابقه‌ها اتفاق می‌افتد نه درست قبل از مسابقه‌ها. قبل از بازی‌های ترکمنستان گفتم وقتی هدف‌های مهمی داریم نمی‌توانیم تیم را دچار تغییر و تحول اساسی کنیم. این باید یک برنامه همیشگی باشد اما شروع و پایان و بهره برداری خیلی مهم است.

مظفر در  پایان در مورد شرایط  مصدومیت بازیکنان بیان کرد: همه بازیکنان آماده هستند، امیدواریم این تمرینات به خوبی تمام شود. آسیب دیدگی‌ها جزئی هستند و این‌گونه نیست که بگوییم بازیکنی به مسابقه‌ها نمی‌رسد. این آسیب دیدگی‌های جزئی با کمک کادر پزشکی در حال بهبود است.

مظفر بیان کرد: در حال حاضر با ۱۴ بازیکن نهایی در اردو هستیم. این افراد کسانی هستند که اعزام می شوند ولی به طور کلی نزدیک ۲۵ نفر را زیر نظر داریم که شرایط و پتانسیل حضور در تیم ملی را دارند اما فعلا برای این مقطع زمانی ۱۴ نفر را انتخاب کردیم. وقتی که برگردیم با تعدادبیشتری تمرینات را شروع می‌کنیم. مخصوصا در تمرین قبلی که یکسری جوان را در تیم داشتیم و برای برنامه آینده تیم ملی برنامه داریم.

مظفر درباره زمان اعزام به مسابقه‌های قهرمانی آسیا گفت: شب دهم اردیبهشت با پرواز مستقیم اعزام می‌شویم و سیزدهم اولین بازی‌مان را با ترکمنستان برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.