صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / متخصصان برای تعادل‌بخشی به حق‌آبه‌های محیط زیستی راهکار ارایه بدهند
متخصصان برای تعادل‌بخشی به حق‌آبه‌های محیط زیستی راهکار ارایه بدهند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

متخصصان برای تعادل‌بخشی به حق‌آبه‌های محیط زیستی راهکار ارایه بدهند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی به دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار در دانشگاه ایلام تاکید کرد: راه‌َاندازی دبیرخانه دائمی گرد و غبار با همکاری مراکز علمی و پژوهشی کشورهای منطقه می‌تواند یکی از دستاوردهای این همایش باشد.

عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست

به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی کلانتری در پیامی به دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار که از سوی علی محمد طهماسبی بیرگانی – مدیر ستاد مقابله با گرد و غبار کشور – قرائت شد، آورده است: برگزاری دومین همایش بین‌المللی گرد وغبار فرصت مغتنمی است که زمینه‌ای جهت گفت وگو و کنش فعال میان دانشگاهیان و محققان، مدیران اجرایی و جامعه‌ هدف را فراهم کرده است. بدون تردید توسعه پایدار با توسعه و پیشرفت علمی آغاز شده است لیکن برای تحقق این مهم، ضروری است با فرهنگ و سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی نیز همراه، هماهنگ و متحول شود .

وی می افزاید: از آنجا که بخش قابل ملاحظه‌ای از ساکنان و منابع زیستی و اقتصادی نواحی غربی، جنوب غربی، شرقی و جنوب شرقی و حتی نواحی مرکزی کشور تحت تاثیر پدیده گرد و غبار قرار دارد، دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار فرصتی است تا ضمن فراهم کردن زمینه‌های گفت وگوی سازنده فیمابین دولتمردان و اندیشمندان کشورهای مختلف، از تجارب متقابل کشورها نیز بهره‌برداری مناسبی صورت پذیرد . امید است این مهم نویدبخش توافقات دو و چندجانبه ، ذیل تعهدات منطقه‌ای و بین‌المللی زیست محیطی جهت کنترل این پدیده مخرب محیط زیستی باشد..

در بخش دیگری از پیام معاون رئیس جمهور آمده است: با توجه به اهمیت موضوع گرد و غبار و با اذعان به حسن همجواری با کشورهای همسایه، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گرد و غبار با همکاری مراکز علمی و پژوهشی کشورهای منطقه می‌تواند یکی از دستاوردهای همایش حاضر باشد. به علاوه با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود بارش در کشور از یک سو و نامناسب بودن مدیریت و مصرف بهینه منابع آب و تاثیر مستقیم آن بر پدیده گرد و غبار از سوی دیگر، از این همایش انتظار می‌رود که راهکارهای نوینی را برای مقابله با این پدیده از دیدگاه مدیریت و تعادل‌بخشی به حق‌آبه‌های محیط زیستی در کنار سایر مصارف به دستگاه‌های متولی ارائه کند .

کلانتری در بخش پایانی پیام خود خطاب به اندیشمندان ، صاحب‌نظران و مدیران اجرایی  آورده است:  امید دارم که نتیجه برگزاری این همایش ایجاد بستر و زمینه همکاری‌های دوجانبه علم و عمل را فراهم کند و به عنوان نقشه راه در انجام رسالت خطیر حفاظت از محیط زیست در سطوح بین‌المللی ، منطقه‌ای و ملی باشد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.