صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / قطعی شدن حضور ۵۳ کشور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
قطعی شدن حضور ۵۳ کشور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

قطعی شدن حضور ۵۳ کشور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه تاکنون حضور 53 کشور در این نمایشگاه قطعی شده است، گفت: میهمان ویژه این دوره کشور صربستان و شهر میهمان نمایشگاه امسال هم تونس است.

به گزارش کسب و کار نیوز،جمعی از عکاسان و خبرنگاران روز چهارشنبه با حضور در مصلی امام خمینی (ره ) تهران در جریان روند آماده سازی نمایشگاه بین المللی کتاب قرار گرفتند.
سالن های ناشران داخلی، خارجی، آموزشی، کودک و نوجوان و گمرک نمایشگاه از جمله مکان هایی بود که خبرنگاران در آن حضور یافته و روند آماده سازی را از نزدیک مشاهده کردند.
در حاشیه این بازدید، برخی از مسئولان نمایشگاه از جمله قائم مقام، معاون اجرایی و مدیر کمیته رفاهی به سوالات خبرنگاران در این زمینه پاسخ دادند.
قائم مقام نمایشگاه با توضیحاتی درباره دلایل جابجایی از شهر آفتاب به مصلی تهران گفت: بررسی های صورت گرفته درباره مصلی نشان داد، به جز بخش شبستان که پاسخگوی بخش ناشران عمومی است، دو فضای دیگر (رواق شرقی و غربی) نیز قابل اضافه شدن به سایر بخش های نمایشگاه است.
امیر مسعود شهرام نیا با بیان اینکه اولویت در واگذاری این فضاها، بخش کودک و نوجوان بود، افزود: رواق شرقی در اختیار این بخش قرار گرفت و مکمل آن نیز طبقات بالایی همین رواق است هرچند که امسال برای نخستین بار بخش کودک و ناشران خارجی در مصلی زیر فضای سقف دار قرار گرفته است.
به گفته وی، فضای اختصاص یافته به بخش کودک و نوجوان ۱۳۰ هزار متر مربع است که یک صد هزار مترمربع آن در فضای دارای سقف و بقیه زیر چادر است.
شهرام نیا ادامه داد: به دلیل نبود آسانسور و پله برقی از طبقات ۱+ استفاده نمی شود.
قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه در بخش بین الملل گام های مثبتی برداشته شده است، اظهار کرد: برای حضور کشور و شهر میهمان این دوره از نمایشگاه برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و قرار است ۲۰ نفر از صربستان و ۱۸ نفر نیز از تونس در نمایشگاه شرکت کنند.
ادامه دارد…
فراهنگ**۱۸۸۰** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.